Armani



Eftersom det har kommit många önskemål om ett inlägg om Armani och varför vi sålde honom och så vidare, här kommer det :)


Först av allt vill jag säga att det INTE är jag som äger hästen och det är inte jag som har sålt hästen. Det är mamma.
Jag är medveten om att mamma skulle kunna sälja alla mina hästar på fläcken om hon så ville och därför kunde jga inte göra någonting åt det.
Och Armani var det bestämt att vi skulle sälja långt innan, vi hade ju planerat att sälja honom i sommar i alla fall.
Fast nu är det också så att jag inte tror det skulle bli lätt att sälja honom. Han är oerhört spänd, litar inte på många och det är bara jag och min tränare som kan sitta upp på honom utan att han får psykbryt.
Därför var det skönt att sälja honom till några som man vet att han kommer stanna hos och man inte får tillbaka honom.

Tyvärr tror jag inte heller att jag och Armani passade varann i alla fall. Visst så har jag lärt mig jättemycket, men det är inte rätt häst för att jag ska få ett bättre självförtroende eller kunna utveckla min ridning ännu mer.
Armani har det super där han är nu, han bor söderut hos några bekantas bekanta där han ska bli körponny.
Så jag är inte ledsen, inte alls.
Yankee är precis den ponny jag behöver, den ponny jag kommer kunna lita på och utveckla min ridning ännu mer än vad jag har gjort på Armani.

Hoppas ni blev nöjda med svaret, jag kan nog inte förklara det bättre än så :P


Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Snygg ponny :D

2011-05-13 @ 15:29:38
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0