Stilförändring?

Det känns som om min stil börjar ändras lite!
Jag gillar mer och mer mainblått och svart, samt stilrena och nedtonade schabrak och kläder. Att matcha känns liksom oviktigt.

Jag börjar kanske influeras lite av storhästarna, för där på storhästsidan springer de flesta runt i marinblå Animo kavja, marinblått Equiline schabrak och lite blandat lyxigt dyrt läder.
Jag känner inte heller lika starkt för Scapa schabraken (vilket jag passande nog är precis vad jag har hemma i sadelkammaren), men mer och mer för Dyons marinblå schabrak. Schockemöhles är ju också görfina.




Men det känns så trååååkigt! :P
Jag vill ha rolig och glad stil med massor av färger, men samtidigt vill jag inte vara övermatchad ponnyryttare med allt det nyaste och dyraste.
Måste jag välja mellan de båda känner jag hellre att det blir för tråkigt än overthetop och skrikigt. Ska jag vara ärlig så känns rött schabrak, röd huva, röd kvaj, röda benskydd, röda stövlar och röda detaljer inte alls som mig.
Min vanliga klädstil är ju inte heller så extrem, eller den är inte precis den "vanliga" stilen, för det är helt min egen stil, men den är ganska klassisk och gammaldags.
Jag älskar gammaldags ju, röda kavajer, bruna stövlar, scarfar, ja ALLT som har en sån där gammal och 1800-tals anda går ner.

Men haken är ju att när man ändrar stil så får man en plötslig lust att köpa nya saker, och min ekonomi är inte precis särskilt välmående just nu.
Bara för att plåga mig själv lite mer kan jag göra en list på saker jag vill (måste) ha:

Animo kavaj, marinblå eller röd


Equiline schabrak


Charles Owen Ayr8


DeNiro stövlar





Kommentarer
Postat av: jossan

Rött är ju grymt snyggt och sticker ut samtidigt tycker jag :)

2011-06-10 @ 19:02:57
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0