I was lost but now I'm found




Hade glömt bort känslan av att hitta hem igen när man har varit vilsen, Tedträningar ger en ofta den braiga känslan.

Gud vad bra det gick idag!
Det här passet var mest fokuserat på att öva in ett system, nämligen det system som majoriteten av världens bästa hoppryttare tillämpar.

GALOPP
BALANS
DISTANS
KOM TILL RIDNING


Alltså, kort sagt, sätta galoppen i hästen (galopp), fånga upp galoppen i svängen och samla i lodrät sits med små snabba halvhalter men med bibehållen bjudning, att skjuta in bakbenen under hästen (balans), känna av när det är två galoppsprång kvar (distans) och då lägga ner handen på mankammen, luta fram överlivet och sitta i en egen balans och rida på två (kom till ridning)
Och då ska man vara klar i handen.

Visst, varje språng var inte perfekt men nu kan man liksom dela upp anridningen och därmed alltid kunna se vart felet är.
Jag kommer aldrig mer att tappa bort mig i ridningen mot hinder och rida som jag gjorde i förrgår. Som jag sa, det här systemet ÄR det som funkar bäst för mina hästar, hästarna hoppar, om jag får säga det själv, fantastiskt när jag kan rida det här systemet och variera det. Först då kommer jag kunna ha en chans att lära mig rida på riktigt.


Ingenting slår aha-upplevelser!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0