Sporrar, sporrar, sporrar! :D

Jag drömde i går kväll att jag fick rullsporrar med riktiga trissor - så att jag för en gångs skulle kunde få min lata ponny att röra på bakkärran.
Jag blir tokig!

Mina sporrar är minimala, jag tar i för kung och fosterland när jag förösker korrigera när hon inte svarar framåt.
Men eftersom de är ungefär lika milda som lättmjölk så travar Mai lugnt på i sakta mak.
Spö hjälper så klart, men då springer hon hellre i från sina bakben än börjar jobba med dom.

Så nästa inköp blir alla gånger ett par rejäla rullsporrar med ordentliga trissor.
Varje gång jag har ridit med såna har hon varit superfin, trampat under sig och verkligen släppt igenom, så det funkar verkligen på henne och eftersom de vanliga inte alls ger samma effekt så är det rullsporrar som gäller.
Jag funderar på antingen Sprenger, Hööks eller att specialbeställa från Portugal.



MEN JAG SKA HA MINA RULLSPORRAR - till varje pris!
Och därmed inom rimlig tid, då Mai sakta börjar förvandlas till en grönsak med extremt dålig framåtbjudning.
Ingenting annat än viktigare på henne jyust nu än att få bakbenen att jobba. Hon kan sprinag fort, ja visst, men hon har ingen som helst framåtbjudning.

Hon fejkar och låtsas som att hon går fram, men egentligen kör hon bara upp huvudet och har kopplat loss bakvagnen från loket, så att säga ;)
Jag börjar känna mig som en galen djurmisshandlare, men alltså, rullsporrar är miljoner gånger bättre än vanliga. De vanliga gnager liksom på hästen och Mai blir bara irriterad av vanliga sporrar. Alltså sporrar med trissa, fast utan "taggarna"!

Kommentarer
Postat av: Alina

funderar också på såna sporrar , trycker du runda 15 millimeterssporrar i handen är det inte mysigt , inte alls, men trycker man ''rull''sporrar i handen känns det inte alls lika obehagligt . men får man tävla i sådana på ponny ?

2011-07-19 @ 17:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0