Lipton i dag

Red lilla Lipton i dag, och han var världens bästa! :D


Första halvan av ridpasset blev i naturen!
Vi provade att gå i skogen över lite stockar och så gick vi igenom en bäck också - det var läskigt! ;)

Sen, enligt ridplaneringen, så red jag en stund på planen. Vi tränade på att flytta bakdelen för sporren, alltså vi stod stilla, jag tryckte sporren mot hans sida, Alicia hade ett spö som hon också petade vid skänkelläget med, och så fort han flyttade inner bakben under sig så släppte vi och gav honom godis.
Då gick det fort att lära sig, så det dröjde inte länge förrän han kunde flytta bakdelen även i skritt.
När jag hade flyttat honom två gånger i båda varven så la vi upp bommar, en på cavalettistöd och en 3 meter framför, som en travbom.
Jätteduktig var han, tvekade inte det minsta utan travade snällt över.
Vi gjorde det bara 2 gånger, för att han inte skulle bli less.

Godis måste jag säga är nog den snabbaste vägen att få hästarna att lära sig något. Haha, dom gör typ vad som helst för en liten Krafftnäve :P

Jättenöjd med Lipton i dag, han jobbade jättebra och var väldigt framåt.
Det blir nog inga problem att följa min planering, han verkar fixa det väldigt bra redan!



Kommentarer
Postat av: Moa

tack detsamma :)

2011-07-15 @ 18:03:45
URL: http://skothaastar.blogg.se/
Postat av: Evelina Söderberg

SV; ack :) , du med! <3 Betyder verkligen ^^

2011-07-15 @ 18:24:57
URL: http://ewelinaduvet.blogg.se/
Postat av: Anna

Lipton är så söt och han gör verkligen allt för godis! Det låter som ni har gjort en bra start! Är han kompis med dina andra hästar?

2011-07-16 @ 10:34:23
Postat av: Hedda

Lipton är så fin! Hoppas jag får se han non gång

2011-08-02 @ 19:17:33
URL: http://heddigreddi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0