Tävla/träna



Vad tycker ni är bäst?
När det går bra på träning eller när det går bra på tävling?

Helt ärligt måste jag nog säga träning.
Okej, det är jätteroligt när man får placeringar och riktigt fina rundor på tävling, men för mig så får man alltid dom här underbara aha-upplevelserna just på träning.
När hästen samspelar perfekt med en själv, när man bara sitter och ler hela ridpasset och när man bara leker över hindren!
Men det som är bra med tävling är att det då visar det sig om all träning har gjort resultat.

Men fick jag välja mellan att bara tävla och att bara träna skulle det nog bli att bara träna.
Jag tycker att både jag och mina hästar utvecklas dubbelt så fort då vi är inne i en riktigt hård träningsperiod.
Den här rundan är ett exempel på då jag bara satt och log heöla banan runt. Tyvärr så klantade jag mig ett par gånger, men det gjorde liksom inget, för det kändes så himla lätt och självklart att rida.
Jag visste på en gång vad jag hade gjort fel och ja, allt var perfekt.

Synd bara att det händer så sällan :P





Kommentarer
Postat av: rebecka

när de går bra på träningen, eftersom på tävlingen så är jag alltid nervös och stressad så de brukar bara gå skit då :/ men på träningar tycker jag :D

2011-08-15 @ 01:56:07
URL: http://finlillbecca.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0