Min musikstil

Oj, vad jag kände att det här inlägget inte hade något med hästar att göra, men ärligt talat, det har det!


För alltså, musiken är liksom något som finns där hela tiden. Den inspirerar mig, gör mig glad när jag är ledsen och får mig att hitta kraft till det som är jobbigt.
Det blir inpräglat i ridnigen, ja i allt!
Så jag tänkte att ni kunde få veta vad som får mig att, för att citera Håkan, "ge hjärtat rakt ut".

Min absoluta favoritartist är självklart Håkan Hellström, och kommer nog alltid att vara det.
Jag kan alla texter utantill och inga konserter är bättre än hans! <3
En låt som bara dryper av sommarminnen:




Timbuktu gillar ja också, han är galet bra. Hans texter träffar alltid mitt i prick, jag menar:
"Ibland är det hårda smällar som gör landningen mjuk."
underbart.
Den här låten får en alltid på bättre humör - så fort att man känenr att den här gången har jag kört till det rejält.



Snook, Oskar Linnros, Veronica Maggio och så Lars Winnerbäck, det är lite fler svenska artister. Lykke Li och Säkert! är också bra.
Enormt vacker låt, den är så himla oskyldig på någe vis.
I was a dancer all along.



Sen Glasvegas, Oasis, Regina Spektor, Siouxsie and the Banshees, Yeah Yeah Yeah's, Band of Horses, The Postal Service och så Leftover Cuties.
En salig blandning, jajemän.
Game Called Life, här har ni en av mina absoluta favoritlåtar. Så skön.

Och en Glasvegas, It's my own cheating heart that makes me cry.
När man är arg på sig själv, ja då är den här låten perfekt ;)
Everybody's doing it, so why can't I?


Till sist, den enda låten från The Postal Service jag har hört. Den är desutom den låt som har gjort mig sjukt målmedveten och motiverad att rida, konstigt nog.

They will se us waving from such great heights
Come down now, they'll say
But everything looks perefct from far away
Come down now, but we'll stay


Ja, det var nog den musik jag lyssnar på. Jag klarar inte av någon slags schlagerpop eller liknande, då svimmar jag nästan.
Rix FM kan jag inte heller lyssna på :P

Vad lyssnar ni på för musik? ;)
Förlåt om det här var ett totalt ointressant inlägg, men jag ha rlite svårt att skriva om hästiga saker just nu eftersom jag saknar i hjäl mig efter hästarna då :P


Kommentarer
Postat av: Emma

Coldplay 4 life <3 Haha, nej men lyssnar på det mesta, även om Coldplay är en klar favorit ;) Svårt att tänka mig något som slår Lost, Violet hill, Cemetries of london mfl. Men annars lyssnar jag på allt från oscar linnros till rock till klassiskt xD Har dock väldigt svårt för schlager... (A)

2011-08-12 @ 11:33:52
URL: http://zpeedhunter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0