Maisan den halta

Jag kom på att jag inte ens skrivit i bloggen än om att Mai är behandlad!

Det brukar hon bli efter sommarsäsongen, eftersom hon har väldigt känsliga leder och kräver lite rundsmörjning då och då.
Vi behandlade för en 2 veckor sen, i båda framkotorna, och nu när vi kollade henne andra gången så var det nästan helt borta. Men vi behandlade henne där igen, för vi vill ju att hon ska bli helt frisk.
Sen var det en ganska kraftig hälta på höger bak på böjt spår, men vi hittade ju inget på böjprov, så då ringde vi hit massören Bodil som fick känna igenom henen som vanligt.


Det visade sig att min lilla tokfia så klart hade sträckt sig i höger sknika, förmodligen har väl det hänt när hon har rännit runt i sommarhagen med Yankee! ;)

Men alltså jag tror att hon ändå njuter mer av att få busa i hagen än av att få stå i stall bara för att jag inte vill att hon ska göra sig illa.
Så den där muskelsträckningen får ta den tid det tar, jag tänkte ju ändå inte täla så mycket mer i år eftersom hon är en så känslig liten häst! ;)

Det som är bra är att hon säger i från så fort att det börjar kännas lite i lederna.

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Oj jag skulle aldrig våga behandla då och då.. Man brukar ju säga en gång är en gång, två gånger är två gånger för mycket. När det gäller att spruta lederna. Lederna blir sämre för var gång man sprutar..



När Bellan börjar bli halt utav min ridning, inriktning av gren eller vad som, då kommer jag sluta med det. :p

2011-08-10 @ 07:30:53
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0