Jag tänker nå toppen!

Jag har länge funderat på det här med att man vill bli bäst. Alla vill ju nå toppen, alla vill ju jobba med hästar. Men vad är det egentligen som gör att man blir bäst?
Så här tror jag i alla fall.



Min ridkänsla är inte bättre än genomsnitt, och jag är inte alls någon jättetalang.
Men jag tror ändå att jag kan bli bättre än Rolf-Göran Bengtsson om jag bara vill.
Och hur kommer det sig?

Jo, för jag tror att det som krävs för att bli riktigt bra på något är att våga ta plats, våga gå sin egen väg och våga vara knäpp och konstig för att stå upp för sig själv och sina åsikter!
Jag tror att pengar inte spelar någon roll, inte heller talang, inte heller hur man ser ut eller hur hästintresserad ens famlilj är.
Jag tror att det enda som spelar någon roll är vilja.
Viljan att alltid bli bättre, att vara beredd att jobba varenda dag mot sina mål, att alltid vilja göra framsteg, att vara öppen för nya perspektiv och våga ta risker.

För om inte jag trodde på det här skulle jag aldrig orka hålla på.
Varför i så fall ens försöka nå toppen, eftersom vi aldrig kommer att ha så mycket pengar att jag kan köpa mig till bra ridning, jag kommer inte heller att få någon övermänsklig talang för ridning.
Alltså är det enda som finns kvar - hårt arbete och engagemang.

Att vilja bli.



Kommentarer
Postat av: Wilma Kullström

rätt, viljan är viktigast men såklart måste man ju även ha lite av de övriga också iaf.

men med vilja, vilja och vilja så går nog de mesta!

2011-08-03 @ 23:48:27
URL: http://teamjw.blogg.se/
Postat av: Lisa

Så sjuukt bra skrivet!

2011-08-04 @ 00:00:10
URL: http://lisamathilda.devote.se
Postat av: isabell&frida

Sugen på att gästblogga på TOPRIIDERS? Va inte rädd och släng iväg ett mail till:

[email protected] med just din story!

2011-08-04 @ 00:51:30
URL: http://topriiders.blogg.se/
Postat av: Isabella Bergh

Helt rätt! Man ser ju tex Kristina Warg. Jag tycker hon är en bra förebild! Hon blev känd igenom att hon hade "killen" och de var ju ingen stjärnhäst när hon köpte han. Han kunde ju inget men hon kämpade med han och dom nådda toppen! Och hon är ju jätte framgångsrik nu!

Dom som inte lägger ner tid och vilja på det dom satsar på kommer aldrig att lyckas. Man behöver inte ha föräldrar som ger en stor herrgård. Tvärtom, jag tror inte att de är många stjärnryttare som hade rikfamilj.



De är i alla fall så jag tycker :)

2011-08-04 @ 02:24:20
URL: http://cassechuck.blogg.se/
Postat av: Rebeckalodiin

Jätte bra åsikter, och bra skrivet sätt att utföra dem på, viljan är den största delen av jobbet till att ta sig mot toppen! :)

2011-08-04 @ 09:56:49
URL: http://rebeckalodin.blogg.se/
Postat av: Louise

Bra skrivet, MEN måste bara poängtera, hur skulle du kunna komma ut på tävlingar och ha hästar över huvud taget om inte dina föräldrar ställer upp oc skjutsar och betalar? Det är oundvikligt... :/

2011-08-04 @ 10:07:31
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är sant, men många har aldrig chansen att tävla eller komma till toppen. Man kan ha hur mycket vilja som helst utan att ens kunna köpa en egen häst eller ha foderhäst. Viljan att bara ha en egen häst kan vara hur stor som helst men man får inte en häst för det,,, utan pengar... Så det med att pengar inte spelar någon roll det stämmer nog inte riktigt...



Jättebra blogg förresten!! Fortsätt så:)

2011-08-04 @ 16:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0