Dagens citat



"Att vilja är att kunna"



Haha, jag hittade faktiskt det här citatet i skolkalendern ;)

Men jag tyckte ändå att det fastnade.
Jag tror att vilja är det allra viktigaste när man rider - att alltid bli bättre, att alltid vilja utvecklas. Om man tror att man är fullärd så har man nog mycket kvar att lära ;)
Någonting jag brukar tänka på när jag vill uppnå något och bli inspirerad är det här (saxat härifrån):



Du kan förändra allt du vill. Du kan börja redan idag. När du listat ut vad som är skillnaden som gör skillnaden på nu och önskad framtid, så är du redan på väg.

1. Tro

2. Agera

3. Lyckas


Låter det löjligt enkelt? Det är det. Tro kan försätta berg. Och faktum är att vare sig du tror att du kan, eller att du inte kan, så har du rätt. Vilket är roligast att tro? Vilket tror du tar dig längst? Och vilket gör vägen fram roligast?

Steg två är egentligen det viktigaste, men det påverkas enormt av hur vi resonerar kring steg ett. Tror vi på oss själva och vår förmåga agerar vi därefter, tar i lite mer eftersom vi ändå tror att det går vägen, och når resultat därefter.
Det enda som krävs för att förändra något är vilja som drivkraft och planering för att genomföra det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0