3 månader med Yankee

3 månader, ett kvartal, en tredjedels år.

Så länge har jag haft Yankee. Känns som en evighet, älskade älskade ponny.
Kommer aldig att glömma Yankee, han är så speciell och har verkligen en sjujävlars personlighet.
Tack Padraig för att vi fick köpa den här otroliga ponnyn och tack mormor för att du köpte honom åt mig ^^,

Jag har lärt mig massor av saker under dessa 3 månader - och jag vet att jag kommer lära mig en jävla massa mer!

April - provred honom på Irland



Såhär såg jag ut under hela tiden jag satt på hästen, haha :P
och ni skulle ha sett mig på flyget hem, jag satt och storgrinade och sa att JAG SÄLJER ALLA HÄSTAR VI HAR BARA JAG FÅR HONOM MAMMA! D':
Helt förstörd var jag, tårarna bara rann när jag tänkte på Yankee. Så när mamma sa att vi kunde sälja Armani och köpa Yankee så var jag först lite tveksam eftersom jag faktiskt tyckte om Armani - men det var ett lätt val.

Maj - första månaden




Första tävlingen

Minns att jag var lite smårädd för honom de första dagarna, han var så bufflig och stor att man blev lite paff. Däremot räckte det med att visa vart det blåa skåpet skulle stå, sen var han snäll som ett lamm ;)
Jag kunde knappt tro att det var sant riktigt, att han faktiskt var min!
Men det var han ju, och jag kunde inte rida honom för fem öre i början!

Ni ser kanske att jag är lite före honom i språnget?
Ah, jag red han fel på vartenda hinder i princip.

Juni - tävlar lite mer


Foto: Lilly Blomqvist



Sen började jag tävla och träna på riktigt med honom.
Tycker att det märks på både bild och film att vi var mycket mer samspelta. Kan bero på att vi var med på en Tedträning, haha, brukar ha den effekten då.
Jag tävlade även en hel del fälttävlan med honom, och han vann sina första start och sen har han varit superfin i alla andra :P

Juli - börjar lära känna varandra



Filmen är från senaste tävlingen då han var galet fin!
De märks också på resultaten hur mycket bättre vi har blivit i takt med att vi har lärt känna varandra. 2 av 3 LB:er har varit felfria i juli.
Ganska uppenbart att man utvecklas som ekipage, men det är ändå kul att se! :)

Det är först nu som jag börjar veta vart knapparna sitter på Yankee. Visst så kan jag inte alls rida honom lika bra som jag rider Mai än, men jag har ju haft Mai i 4 år och haft Yankee i 3 månader.
Men jag måste bara säga, att tack gode gud att den här ponnyn är min!
Jag tror faktiskt att min ridning hade varit bra mycket sämre om vi inte hade köpt honom. Och alltså, jag hade ont i magen så fort jag tänkte på honom innan vi köpte honom för att jag saknade honom så mycket!
Jag tror att jag nog inte hade stått ut om han hade sålts till någon annan här i Norrland, hehe.
Vi blev helt enkelt tvungna att köpa honom.

Men vad tycker ni om Yankee?



Kommentarer
Postat av: Emma

Han ser jättefin ut! Det ser så lätt ut när han hoppar, som om det inte är ansträngande alls! :)

2011-08-02 @ 23:50:22
URL: http://zpeedhunter.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

JAHAA :O Inte visste jag att du köpte honom där.. Vad coolt :D Och bara 3 mån sen? Ni är ju värsta teamet :)

2011-08-02 @ 23:52:48
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Hille

Yankee passar dig jättebra!

2011-08-03 @ 10:38:29
Postat av: Lovisa

Så fin och himla läcker på ett sätt. Urhäftig`!

2011-08-03 @ 14:44:00
URL: http://ponnytavling.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tycker han är jätte fin! verkligen en fräck ponny! ;D<33

2011-08-03 @ 16:52:50
URL: http://teamjw.blogg.se/
Postat av: Amelia

Skittuff ponny;P

2011-08-04 @ 17:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0