Dressyrträningen

Nu är jag och Anna tillbaka från Svenstavik efter en givande Cecilia-träning!
Yankee gick först, han kändes riktigt fin. Jag fick jobba på att få honom riktigt avslappnad och länga lite mer på steget, jobba igenom hela kroppen verkligen.
Vi började med att jobba med mycket motställning i galopp och trav för att få honom riktigt eftergiven i sidorna. Sen avslutade vi med att träna galoppombyten - och ÄNTLIGEN fick jag till det!
Han gjorde jättefina byten och nu tror jag att jag vet precis hur jag ska göra. Behålla ställningen, engagera ytterbakben och byta för skänkeln.


Bilden hade verkligen såååå mycket att göra med texten, hehe...

Jag ska försöka fixa i hop någon film på det där sista bytet!

Kerrie fick börja med att tuktas lite av Cecilia. Hon satt upp och fick henen verkligen att jobba på ordentligt och göra riktiga galoppfattningar.
Det blev en del bocksprång, men till slut var hon SÅ FIN. Jag satt upp och, oj, vilken skillnad det var!
Till slut fick jag till ett par galoppfattningar som faktiskt blev riktigt bra :)

Nu blir det att jobba vidare med det här och inte låta Kerrie komma undan med att slänga sig i väg och käfta med bettet, utan verkligen vara konsekvent med att hon är på plats.
Vill ni se film på Kerrie också?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0