Resultat Timrå

I dag har vi varit i väg och tävlat med Kerrie på en av mina favorittävlingsplatser, Timrå. Jag hade egentligen bara tänkt att hoppa 1m, men hon kändes så otroligt fin så jag bestämde mig för att debutera 110 också och bara gå ut om det kändes halvbra.
I alla fall så hoppade jag först 1m, våran första Avd A dessutom ;)
 
Där var hon var grymt fin! Det var bara att galoppera på och styra, hon kändes väldigt balanserad och vi fick bara bra språng. Stundtals så blir hon lite lång och flack eftersom jag rider henne så, men hellre det än för nära just nu eftersom hon gärna kryper in på hindren och kortar i hop sig för mycket.
Men det blev bra flyt hela banan runt. Vi hade dessutom en hyfsat snabb tid i omhoppningen, inget jag hade planerat men det gick tydligen ganska fort ;)
Tyvärr så fick vi med oss sista bommen i omhoppningen för jag blev lite vild, men jag var väldigt nöjd ändå!
 
 
110 så hoppade jag inte fram så mycket till eftersom hon kändes lite trött. Var lite smått nervös innan jag gick in, om jag ska vara helt ärlig så kändes det lite högt.. ;)
Men hon var sååååå fin! Väl på banan gick allt väldigt lätt, det kändes inte alls högt och vi fick väldigt bra språng. Och det var ju faktiskt våran första bana på den här höjden, jag har bara hoppat enstaka på 110 förut men det gick ju bra ;)
I alla fall så hade vi ett pet på 2:an där jag höll in henne lite för nära, men resten var vi nolla och det kändes väldigt enkelt.
 
Men jag måste säga att jag verkligen älskar att tävla Kerrie! Hon är så jäkla okomplicerad. Bara går in på banan och gör sitt jobb, och är man osäker så kämpar hon på i alla fall.
Och nu känns det faktiskt inte så där fasligt avlägset att debutera 120 nästa år. Hindren känns (och är, haha) väldigt låga just nu så vi får hoppas att den känslan håller i sig! ;)
 
Nu blir det förmodligen en ledig helg utan tävlingar nu 7-9 eftersom Yankee är halt och inte ska vara med i Gagnef. Sen ska jag eventuellt till Hudiksvalls nationella om jag får skjuts. Så nu får Kerrie helt enkelt åka runt och få lite extra tävlingsrutin innan träningen drar i gång.
 

Kommentarer
Postat av: Maja Merin

Jag vet inte vad de olika avdelningarna menas med. Jag fattar helt enkelt inte vad det är, kan du förklara? :)

2012-09-08 @ 16:45:26
URL: http://majamerin.blogg.se
Postat av: lovisa

tråkig blogg, ni skriver ju aldrig.. :/

2012-09-12 @ 21:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0