Ston/valacker

Jag läste ett intressant inlägg som Johanna skrivit idag om ston/valacker och började fundera lite över vad jag själv tycker.
Jag har faktiskt mest haft ston, tro det eller ej. Det är absolut inte självvalt då jag är lite av ett "fuxsto" själv och det blir svårt att undvika bråk när både häst och ryttare har bestämda åsikter ;)

Men som alltid så brukar vi bara ramla på hästar och då har det bara blivit mestadels ston.
Först Mai, sen Kerrie, Vanessa och så Alexa. Av alla 4 är nog Kerrie den mest behagliga karaktären. Hon är rätt mild för att vara sto, jämn i humöret och går med på det mesta. De andra däremot är en annan femma ;)

Men bara man tar dom med en nypa salt och helt enkelt låter det vara vissa dagar så brukar det funka.
Och får man bara ett sto på sin sida är dom ofta det bästa man kan sitta på! ;)

Men trots det så föredrar jag ändå valacker. Visst, man kanske tycker att de är lite väl jämna i humöret men jag tycker det är så sjukt skönt att veta vilken häst man möter varje morgon ;)
Sen måste jag faktiskt tillägga att Yankee är den mest speciella hästen jag någonsin träffat, och han är då rakt inget sto..

Så sammanfattningsvis föredrar jag nog valacker. Men det är klart, till saken hör ju att mitt livs kärlek är just en sån ;)
Jag kanske träffar ett sto och helt ändrar åsikt, vem vet!

Vad tycker ni mest om? Ston eller valacker? :)

Ornella Mail och Mic Mac du Tillard, två mycket speciella ston!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0