Klippt och ridet

I dag så fick Yankees vinterpäls ryka än en gång. Han har blivit så himla långhårig och eftersom det skulle bli så varmt i helgen så blev vi tvungna att klippa honom ;)
Nu är han väldigt fin och slimmad igen, tycker att han blir sååå snygg när allt ludd kommer av!

Det blev för övrigt två dressyrpass på Yankee och Kerrie idag, båda var fina. Med Kerrie så körde vi 5 bommar på böjt spår och lite galopparbete.
Yankee fick gå i s-bågar runt hinderstöd, så att det blev förvänd galopp i varannan båge. Han var galet pigg och jag kunde inte sitta ordenligt, men utöver det så var han fin!



Men den här veckan blir jävulskt tuff må jag säga. Jag har 4 prov kvar att göra, varav 3 jag inte har en aning om vad det handlar om. På fredag ska jag på fest och måste alltså försöka bada båda hästarna+packa på torsdagen ;)
Blir knepigt. Men jaja, vad vore livet utan utmaningar!

Nu ska jag ta och lyssna på lite najs musik och sen blir det sängen. Måste dessutom tillägga att jag ÄLSKAR det fina vädret, jag är verkligen inte gjord för snö och kyla!
Sol är nog den bästa terapin man kan få :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0