En tanke bara

Ni vet ju att man alltid suckar när man ser duktiga ryttare och bara "varför kan jag inte rida som henne/honom" eller önskar att man bara kunde bli exakt som dom.
Men nu har Maggan fått mig på bättre tankar!

Nu inser jag ju att du kan aldrig bli någon annan än dig själv. Ju mer du försöker ändra på din grundpersonlighet, alltså bara hur du är född, desto sämre mår du. Det är som att skrika sitt DNA rakt i ansiket att det inte duger.
(haha, ursäkta min extremt naturvetenskapliga liknelse (a))

Så istället för att försöka vrida och vända på sig själv för att helt enkelt radera ut sina sämre sidor så tycker jag att man ska helt enkelt lära sig sina styrkor och sina brister och sen bara försöka komma på ett sätt att lyfta fram det bra och tona ner det mindre bra.
UTAN att försöka förändra sig själv.



Jag menar, om du är en riktig tävlingsmänniska eller någon som är väldigt känslomässig så kommer du förmodligen alltid att vara det, hur mycket du än försöker dölja det.
En sak som Maggan sa var att de egenskaper som tar dig framåt kan samtidigt vara de som håller dig tillbaka.
Man måste helt enkelt lära känna sig själv och inte låta sig dras ner av sina svackor. Låt dina brister inspirera dig att hitta nya vägar och se det som en rolig utmaning istället för att deppa i hop och tänka att det aldrig kommer bli något av mig ändå.
Tvivel tar dig ingen vart!

Jag må vara manisk, extrem, övertaggad och alldeles för hetsig men jag är jäkligt bra ändå. Jag kan ju faktiskt vara lugn, metodisk, fokuserad, otroligt konsekvent och väldigt inspirerad däremellan.
Alla har brister men alla har styrkor!
Anledningen till detta lite överinspirerade inkägg är nog att jag verkligen känner att jag kom ur min svacka i dag. Varför?
Jag deppade inte i hop utan tog tag i det och redde ut alla orsaker. Det som hade kunnat blivit en flera veckor lång period av besvikelse och ilska blev i stället en konstruktiv och lite halvfilosofisk tid. Jag tog mig tid och tänkte efter helt enkelt!

"Du kan aldrig vara jag och jag kan aldrig vara du."
Enkelt men o så sant.


Kommentarer
Postat av: Johanna Grant

Sv: det kan omöjligt vara något annat än vanliga kval. Det står kanske någon annanstans eller är det i samma kapitel? Isf har dom missat det, är 99.99% säker :)

2012-05-19 @ 23:37:52
URL: http://johannagrant.se
Postat av: Mirra

Hejsan!

Jag är en liten ponnyryttare som bloggar om allt ifrån min vardag till ponnylivet.

Jag uppdaterar min blogg ganska regelbundet med bilder, filmer och andra sortes inlägg.

Det vore superkul om vi kunde följa varandra via bloglovin!

Vill du det?

2012-05-20 @ 18:09:18
URL: http://mirramarika.blogg.se/
Postat av: elin

Tycker du ska tänka på att man kan ALDRIG jemföra sig med andra som tävlar. FÖR ALLA rider på olika individer, det är mer så på ponny framför allt. för på ponny kan man faktiskt ha en häst som gör det framgångsrikt. Men hur som helst så sitter alla på olika individer, alla har sina typer av hästar, vissa är försiktiga men fega och väldigt petiga hur man kommer, andra är modiga men river, vissa är tjuriga, vissa är heta, vissa är sega. sen är det dom unika, dom som är försiktiga och modiga på en och samma gång. Men att någon annan just rider in fler priser, nollar fler klasser, innebär ju inte att du är sämre att rida än just den personen. det innebär kankse att den har en bättre ponny för det första, den kanske helt enkelt är inne i ett flyt. Jag säger inte att ryttaren är oviktig, för givetvis är ryttaren också en del av framgången. MEN istället för att tänka jag nollar aldrig och hon nollar jämt och vinner jämt, det innebär ju inte att du är dåligare att rida. Du kanske har en ponny som kanske inte är lika försiktig, lika rutrinerad, lika modig, lika mkt kapacite o.s.v Man tävlar ju trotts allt inte under samma förutsättningar och ngn annan som är jätte framgångsrik kanske inte alls skulle passa yanke och kunna rida honom bra. För alla passar också olika hästar och alla ryttare har sina styrkor och svagheter som gör att man passar olika hästar. Som sagt alla tävlar under olika förutsättningar eftersom ALLA hästar är individer med sina styrkor och svagheter och ALLA ryttare har sina svagheter, även dom som man kankse tror är proffs.

2012-05-21 @ 20:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0