Bollnäs

Ja, jag kan ju i alla fall börja med att skriva att jag har uppfyllt mitt mål med råge!
Jag bestämde ju att jag framförallt skulle ha ROLIGT, och roligt har jag haft. Haha, om man bortser från mitt mindre sammanbrott på fredagen över att jag aldrig kunde göra något lagom ;)
Men som tur var så var Maggan där med sina grymma metaforer och hon lyckades prata mig ur det. Jag ska helt enkelt sluta vara så manisk och svarvit och helt enkelt bli lite mer relaxed och inse att jag inte ska träna bort mig själv i ridningen.

Men åter till ämnet.
Vi tar det dag för dag!

Torsdag
Inledde med att hoppa Kerrie på terrängbanan där i Bollnäs. Supersupersuper fin var hon, hoppade nästan allt helt klockrent och hon tyckte att det var riktigt kul!
Uli gav oss tummen upp så nu blir det fälttävlansdebut för hennes del nästnästa helg :)

Yankee och jag hoppade en LB. Kändes väl helt okej, ingen superkänsla då han blev lite lång och jag blev lite passiv. Ett lite onödigt riv blev det på fyran.
Men det är som Maggan säger, att hoppa LB på yankee är som att sätta en tredjeklassare i en försökoleklass. Han tycker att det rent ut sagt suger.
Men ja, en helt okej runda!

Sen var allt lite långsamt och det blev lite för mycket balans och lite för lite kom till ridning.

Fredag
Idag däremot så var det lite tvärtom!
Jag satte jävulskt med tryck för nu skulle det bli ändring. Vilket resulterar i ett satans pet på första hindret...
Resten av banan gick smärtfritt, inga kanonsprång med klart godkänd och det var någon slags rytm i det hela ;)
Däremot hade jag ju glömt gå hela banan, så jag bröt av efter 8:an och trodde det var färdigt och gick ut.
Egentligen skulle jag ha hoppat 2 hinder till, så det är därför det står Utg. i resultatlistan.



Och sen var det ryttarfest!
Haha, den otroligt vackra bilden får tala för sig själv...


Lördag
Viiiiilken dag! Kände mig så himla lycklig och avslappnad hela dagen igenom. Hoppade fram like a pro, alla språng blev bra, Yankee var svinigt fin och allt kändes grymt!
Sen går jag in på banan och blev lite för avslappnad, haha...
Kommer på första hindret med världshistoriens sämsta galopp och Yankee fattar inte alls. Blev ett ganska pinsamt stopp alltså. Sen garvade jag lite och började om ;)



Och vilken runda sen då! Så fin var han. Hindrena kändes minimala och vi fick i princip bara bra språng. Jag höll i men hade ett ordentligt tryck. Jättenöjd med min ridning, ännu nöjdare över min otroliga ponny. Han gör sitt jobb no matter what!
Jättefina distanser blev det också, särskilt nöjd med 5-6:an över trippelbarren. Koooolla bakbenen! ;)



Otroligt onödigt med stoppet (5 fel blev det), men jag är ändå riktigt nöjd med rundan. Han kändes riktigt spänstig och kvick så det gjorde egentligen inte så mycket :)
En sjukt rolig helg sammanfattningsvis!

Sen måste jag bara passa på att gratta väääääärldens bästa Saga och Flora! Först kommer dom tvåa i LB+5, bara ett riv i lagklassen, VINNER deras andra Msv B med enda nollan och avslutar med en andraplacering i LA!
Hur grym är dom inte? :D
Mina idoler hette det ja!


Kommentarer
Postat av: Saga:)

Tack bästa Sara!:)<3

2012-05-20 @ 10:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0