Vanessa, klanthäst.

Åh, jag blir så less på älgen vi har i stallet. Jag tror att hon har dragit av sig totalt 5 skor de här 2 veckorna.
Förra veckan hade hon lyckats trampa av sig 3 skor, sen kom Karin i onsdags och gjorde henne så fin om fötterna.

Då tänkte jag, dum som jag är, att nu kan jag sätta i gång henne lite igen. Rider henne i fredags och vad gör hon?
Tappar en sko. Igen.
Så nu blev det vila även denna helg, sen så kommer Karn på måndag igen och får sätta fast skon ännu en gång.
Jag hoppas verkligen att hon bestämmer sig för att behålla den denna gång ;)


Första ridpasset.

I alla fall så kändes hon fin i fredags - fräsch och låg på ordentligt, haha sötpållen vill ju ut och jobba nu!
Hyfsat lugn var hon också.
Jag ska försöka få i gång henne ordentligt tills Timrås tävlingar 14-15/4 - då ska hon och Kerrie åka på sina första meeting! :)
Det blir 90 båda dagarna.

Känns tråkigt att inte kunnat rida henne ordentligt på 2 veckor, men det var nog bara bra för henne. Hon gick ju rätt hårt i januari och då var det nog bara bra att hon fick tänka över saker och ting.
Men efter Hollandvistelsen så blir det minsann att starta upp motorerna ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0