Säkerheten framför allt?

Hur noga är ni med säkerheten i stallet?

Jag måste erkänna att jag har blivit mycket slarvigare än vad jag var för några år sen. Då hade jag alltid väst, alltid hjälm, alltid stålhättor och alltid säkerhetsstigbyglar.
Nu så ligger det till så här:

- Jag rider alltid med hjälm, oavsett vad.
- Jag har väst när jag hoppar.
- Jag har alltid säkerhetsstigbyglar.
- Jag har oftast skor med stålhätta.



Sen måste jag bara påpeka en till sak, hästhanteringen påverkar ju till stor del säkerheten i stallet. När jag var på Irland så lärde jag mig en hel del om just det, vi fick vara väldigt noga med att hålla koll på hästarna, tänka oss för och inte flamsa när vi är runt hästarna.
Jag har också blivit mer medveten om att olyckor faktiskt händer. Framförallt i somras, när Johannas Chaboukie dog och jag i samma veva blev sparkad på armen och fick en ganska rejäl skada.

För vårat hästliv är ju faktiskt inte alls riskfritt, hur vi än vrider och vänder på det.
Så hur noga är du egentligen med säkerheten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0