Resultat från helgen!

Nu är vi hemma efter en lång helg, haha jag tror Yankee är rätt nöjd nu. Han har gått fyra klasser i helgen ;)
I alla fall så började vi med Söderhamns ponnytävlingar på lördagen.

Lördag
Jag hoppade LC-LB, det var väldigt enkla banor och stort ridhus så det var inga svårigheter precis. Yankee var jäääkligt på, men LC nollade vi utan problem. LB gick helt okej, han var fin och hade jämna språng och så men jag höll inte riktigt i hop honom så det blev två pet på 2:an och 3:an.
Men han kändes nästan lite nonchalant, inte alls så att det kändes svårt på något vis.

Vi övernattade hos Tove Sjödin, och jag fick som tur var låna en luva av henne. Jag råkade nämligen klippa av Yankees fina fina pannlugg, så nu har han typ munkfrilla ;)
Och jag hade ingen egen, så då fick jag då låna hennes istället. Tack för det!

Söndag
Det bar av till SUndsvall på morgonen, men som tur var behövde vi inte åka i från Söderhamn förrän halv 10. Väldigt skönt!
Väl där så mötte jag Maggan som sa att jag absolut måste debutera LA, så då var det bara att efteranmäla till den ;)
LB gick ganska bra, jag höll i hop mer och han fick fina språng. Det blev lite dålig galopp på ett hinder bara, så det petade vi.
Men LA - FYFAN VAD GRYM PONNY JAG HAR!
Allting känns så himla lätt på honom. Jag kom bara in på banan och det kändes lågt, vilket typ aldrig hänt förut. Allt flöt på super och det kändes verkligen som rätt klass för oss.
Och nolla blev vi :D

Haha, sen som ni ser så räddade han mig så sjuuukt på 8:an. Det skulle vara 5 galoppsprång, men jag tänkte 4 (väldigt logiskt jag vet). Bäst som han är så vänder han in och ut på sig själv och rör inte en bom :')
Duktig, duktig, duktig häst!



Jättebra start på tävlingssäsongen och en väldigt bra debut tycker jag, det hade jag inte väntat mig. Det var också jäkligt kul att komma ut på tävling och träffa lite folk! :)
Är ni nöjda med eran helg?


Kommentarer
Postat av: Louise

Härligt Sara! Måste säga att det ser väldigt enkelt ut , och jag som tycker 70 cm är högt ;D Trevlig bana också, lite annorlunda och roliga vägar.

Vart hamnade ni i resultatlistan då? :P

2012-03-26 @ 10:06:08
Postat av: Lollo

Kul=) grattis!

Ser ut som han knappt tar i ens ju;)

2012-03-26 @ 21:52:16
URL: http://louisellundberg.blogg.se/
Postat av: Jossan

duktiga ni är! ser sjukt bra ut :D

2012-04-11 @ 11:49:34
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0