Mina hästar genom tiderna

Här har ni mina ponnyer som jag ridit/haft genom åren, kort sagt.

Lucifer Ess, B-ponny f-94.
En ponny jag har haft så roligt med! Han har varit russtravare, tävlat i galopp, distans, fälttävlan, dressyr och hoppning. Vi tävlade upp till LA tillsammans, men det gick allra bäst i LC-LB.
Världens finaste lilla ponny som var nog den bästa förstaponny jag kunnat haft ;)

Nu bor han i Sala hos en jättegullig tjej där han trivs jättebra!



Mai-Brit, D-ponny f-02.
Henne känner ni igen, va?
Jag hade Mai i 4 år om man ska vara exakt. Mai är nog den ponny jag lärt mig allra mest på. Vi köpte henne som 5-åring och tillsammans tävlade vi upp till LA med placeringar i hoppning, LB i dressyr och P80 i fälttävlan.
En riktig diva men är hur snäll som helst och en grym läromästare.

Nu bor Mai hos Unni Ragnarsson uppe i kalix där hon har det bäst, kan inte tänka mig någon som skulle ta bättre hand om henne ;)



Armanis Surprise, D-ponny f-04.
Vi fick Armani julen 2010, eftersom jag behövde en ny ponny. Inte den lättaste hästen precis, men jag tyckte extremt bra honom för snällare häst får man leta efter.
Han var dock inte precis gjord för tävlingslivet, han var alltid väldigt spänd så det funkade inte. Vi tävlade upp till LB tillsammans, saknar honom väldans mycket men man kan ju inte få allt ;)




Mosshults Lipton, B-ponny f-07.
Lipton haed jag bara i 2 veckor i somras, men jag fastnade verkligen för honom. Jag skulle rida in honom åt Anna Hedendahl och jag tror att både Liton och jag lärde oss väldigt mycket på den tiden!
En jättetrevlig ponny som är extremt lättlärd. Skulle väldigt gärna vilja rida honom lite mer :)



Mulvin Bosco "Mulle", D-ponny f-06.
Ja, han vet ni ju vem det är.
Gosigare och mer efterbliven häst får man leta efter ;)
Haha nädå, men han är en jäkligt fin ponny som är grymt kul att hoppa, man måste bara hitta rätt knappar och vara avspänd själv.
Kommer bli en riktigt bra ponny med lite träning!

Nu har dock Mulle åkt vidare till en riktigt unghästutbildare, jag kände det blev lite mycket med honom då jag inte riktigt hade tid och ork till honom.
Jag hade Mulle i 5 månader.



Kerrie Ek
(Orlando-Recruut), 160 cm f-06.
En väldigt okomplicerad häst som gör det mesta. Fin att rida, snygg att se på och hoppar bra. Hon är grymt kul att rida när man har henne med sig, riktigt mjuk och fin och är superfin på hinder.
Väldigt charmig häst som dessutom äääääälskar att vara med på bild ;)

Vi har haft Kerrie i 4 år.



Munsboro Yankee, D-ponny f-06.
The one and only, haha.
Yankee är min favoritponny alla gånger. Jag kan faktiskt inte komma på en enda negativ sak med honom, utom hans mycket surmulna humör och rasande temperament.
Lättriden, hoppar som fan, bra gångarter och vilja och mod utan gränser. Sen är han ju inte den vackraste, hosthost, men vad gör det när man är så bra?

Jag har haft Yankee i snart 10 månader. Vi har hunnit med rätt mycket på den tiden!
Tillsammans har vi tävlat upp till LB i hoppning, vunnit Ungponny-SM, tävlat upp till P80 i fälttävlan med placeringar och tävlat upp till LB i dressyr med placeringar.
Nog den häst som jag utvecklats mest på.



Vanessa (Winterwald-Ako II), 167 cm f-06.
Älghästen ;)
Jag rider Vanessa under vår/sommarsäsongen för försäljning. Tyvärr är hon inte min alltså :/
Underbar häst med väldigt många bra sidor. Fin att rida med bra gångarter och mycket kapacitet, men ganska orutinerad och lite nervös av sig.
Vi har inte tävlat något än, men förhoppningsvis så blir det lite tävlingar den här säsongen. I vilket fall som helst så tycker jag väldigt bra om Vanessa och jag tror att vi kommer ha himla roligt tillsammans!

Jag har haft Vanessa i 2 månader.





Ja, det var väl alla då!
Tänk vad mycket man lär sig på varje häst, egentligen. De är så sjukt olika allihopa och varje häst har lärt mig något.
Väldigt glad för att jag har och har fått haft de här fina hästarna, utan dom hade jag ju inte kunnat rida överhuvudtaget ;)






Kommentarer
Postat av: amanda

Haha, så coolt att du haft Lucifer! Stog i mitt stall och står nu 500 meter ifrån mitt stall :D

2012-03-04 @ 21:21:47
URL: http://amandanordstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0