Home sweet home

NU är jag då tillbaka på svensk mark igen, med en helt underbar vecka och många nya lärdomar i bagaget.
Fyfan vad grymt det har varit!
Jag har faktiskt lärt mig riktigt mycket i ridningen på den här veckan, trots att jag bara red 1-2 hästar om dagen. Det var ju inte heller riktiga lektioner, så man fick ju lista ut det mesta själv.

Jag hade då huvudsakligen två hästar som jag red - Collect och Clintan. De är två 5-åriga valacker, helt sjukt trevliga hästar. Jag tror att båda har gått 110-120.
Och alltså jag hade aldrig kunnat föreställa mig att en så ung häst kan vara så jäkla välriden. Gud, vad fina de var.
Första gången jag red så funkade ingenting - jag satt mest där och hade ingen aning om hur jag skulle göra. Dessutom var jag ju lagom nervös när Erika och Joris red samtidigt ;)


Ute och motionerar Quasmir - lycklig tjej ;)

Sen så kom jag i gång och de sista dagarna så blev det faktiskt riktigt arbete på båda två! Min hand har blivit sjukt mycket bättre då det inte fungerade att handrida och att spänna sig. Jag har lärt mig använda fingrarna istället och fått liite bättre finlir.
Och nu när jag har ridit hästarna två pass hemma - det är faktiskt enorm skillnad!
Både Yankee och Vanessa har varit grymt fina, verkligen en helt annan följsamhet och det var mycket lättare att få dom lösgjorda fram till handen än förut.
Jag har tagit grymt mycket kort, men just nu så ligger bilderna på min mobil som är otillgänglig. Men de dyker upp någon gång framåt helgen förhoppningsvis :)

Jag är så sjukt glad över att jag fick möjligheten att åka ner till Erika, jag har verkligen lärt mig massor! Asten är ett ställe dit jag helt klart ska tillbaka ;)
I helgen blir det hoppetävling i Söderhamn och Sundsvall med Yankisen, taggatagga. Håller på och gör upp en bra plan inför tävlingsdagen, för att hålla nerverna i styr ;)

Ska ni tävla i helgen? Vart, vilka klasser och med vilken häst/hästar?



Kommentarer
Postat av: Fredrika

Vad kul :)

Ska vara med med min ponny på SRK, LB/LA, vad hoppar du då?



SV: jag har alltid trott att Stephen King böckerna är asläskiga, så jag har aldrig vågar prova, fegisen här ;)

2012-03-21 @ 21:24:14
URL: http://fredrikalundahl.blogg.se/
Postat av: Wilma K

Åh vad kul, haha :D

2012-03-22 @ 07:14:40
URL: http://wkequestrian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0