Tips

Om ni har en häst som lätt blir lång eller att tempot ökar allt eftersom banans gång så är ett jättebra tips att göra en öppna/sluta efter varje hinder. Man kan både göra det i trav och galopp beroende vad man tycker funkar bäst.
Hästen blir eftergiven, samlad och chansen att det blir ett bra språng ökar markant.
 
 
Det var en sak vi tränade på väldigt mycket under kursen, just öppnor och slutor och hur man använder dom. Om ni vil så kan jag visa några av "övningarna" vi gjorde!
 
Jag tycker i alla fall att det här funkar super på mina! :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: alina

VISA ÖVNINGARNA ,för stackars mig som missade kursen

2012-06-23 @ 21:59:16
URL: http://nattstad.se/alinaosterstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0