Svar på kommentar

Hej!! Kan inte ni inte typ skriva/rita upp lite banor asså te.x på tävlingar:) Jo, Kan du inte heller visa hur ni gör era gudomligt fina flätor?? Ktam Petra
 
Hej, fattar inte riktigt vad du menar med banor men det skulle jag kunna göra någon gång. Orkar inte nu ;)
Vad gäller flätorna så brukar jag först blöta manen ordentligt och göra tofsar. Se till att det är lika mycket hår i varje tofs, och att själva "benan" mellan tofsarna är hyfsat rak.
 
 
Sen flätar jag. Då tar jag de 2-3 första tagen väldigt lösa, och sen flätar jag så hårt det går. Då blir det lättare att rulla upp dom sen och de viker sig inte så där fult.
Fläta så långt ner på tofsen som det bara går. Sen rullar du flätan inåt, hela vägen upp till mankammen där du fäster snodden. Det krävs lite teknik att rulla och det är ganska svårt i början, men det blir snyggast tycker jag!
 
Sen tänk på att alltid använda silikonsnoddar och att inte ha bråttom när man flätar, då blir det nästan aldrig bra ;)
Ja, det var väl det. Vill ni ha någon utförligare beskrivning me bilder och tjohej så får ni säga till!
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Jaha okej, har haft lite problem men nu ska jag nog fixa det:) Tack!!! men hur lång man kan man ha?? jag tänkte efetersom jag har en ponny och en nordsvensk och han har ganska lång man går det att göra snygga ändå??

Svar: Det blir bäst och snyggast på en man som är jämnlång och rak. Den kan vara ganska tjock, men flätorna kan man göra max ca. 3cm breda, för att det ska bli snyggt. :)/Anna
Anna Staaf & Sara Borg Bromee

2012-06-24 @ 11:35:04
Postat av: Petra

Jo!! Det där med banan så var det att du skulle kunna rita upp en tävlingsbana så jag kan träna lite med kombinationer och omhopnningsbana

Svar: Alltså det finns väl ingen specifik bana att träna på, enligt min åsikt. Träna på lite i taget, träna hoppa lite banor och gör lite snäva, svåra svängar så blir det nog bra. Jobba i dressyren och försök att få din häst lydig så du lätt kan svänga och reglera den när du hoppar en bana. Glöm inte heller att kombinationer främst förekommer i de lite högre klasserna. /Anna
Anna Staaf & Sara Borg Bromee

2012-06-24 @ 11:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0