Resultat Sundsvall

Hej igen, kära läsare. Haha, nu var det ett tag sen sist...
Jag kan i alla fall meddela att vårat ständiga oflyt med utomhussäsongen fortsätter!
Ren jävla otur i många av fallen, sen så har det varit små missar av båda mig och honom som förstås inte kunde få passera obemärkta ;)

Ja, men vi tar det dag för dag.

Lördag
LB - Mountain Horse Pony Cup
Ja, den här klassen kändes riktigt bra. Det var lugnt och fint och han hoppade väldigt enkelt och skolat. Men sen så på 6:an så kändes det helt enkelt bara bättre att svänga vänster, så det gjorde jag. Vilket då var fel håll ;)
Så jag fick göra en volt tillbaka och rida mot rätt hinder.
5 fel blev det. Sen var det ju också stilbedömning, och där kan jag ju säga att domaren inte tyckte att det var lika fint som jag. 48 poäng och hon glömde tom dra bort för felen...

Så jag var kanske inte supernöjd med det.

Snodde den fina bilden av Felicia Hedlund, hoppas det var ok ;)

LA
Och i den här klassen så gör jag ju min nya klassiker - river första. HELT utan anledning.
Så jag bara himlar med ögonen och blir så himla irriterad att jag helt glömmer bort att rida och får sen ett stopp på 4:an.
Sen skärpte jag till mig och resten av banan gick helt okej. Men gah, att ett första hinder kan göra så mycket!

Kvällen spenderades hos Harströms med grillning, bowling och sen sov vi över där! Trevligt trevligt :)

'
Snodde den fina bilden av Felicia Hedlund, hoppas det var ok ;)

Söndag
LB - Div I
Haha, kan inte påstå att det var någon kanonkänsla här. Han kändes lite seg och ovillig. Jag blev lite för forcerad och så på 5:an höll jag lite för hårt i innertygeln så det blev ett stopp.
Resten av banan gick bättre. Kan inte säga så mycket mer om det utom att laget kom 2:a, utanför placering då.

LA - Stilbedömning
Här däremot så kändes det grymt bra!
Han var framme och hoppade riktigt riktigt fint. Och gissa vad - VI KLARADE FÖRSTA HINDRET! Jag bara skrek "YEEEEEEEES" och sen gick hela banan bra. Jag tänkte inte alls på stilen utan körde mer på överlevnadsridning.
Men så klart så kunde vi inte få gå nolla. Av någon outgrundlig anledning så touchar han 7a så den satans bommen skulle ramla.
Så, det blev återigen en bra runda men med 4 fel.
Och nu blev också stilpoängen bättre! Det var i och för sig en annan domare så¨det kanske inte var så konstigt men ändå ;)
52 poäng blev det, såg inte protokollet men jag blev ganska förvånad för den här gången red jag verkligen inte snyggt, haha. Han hoppade mig ur sadeln hälften av sprången och jag tog absolut inga fina vägar.
Men aa, där ser man vad stor skillnad på domare det är! :)


Suck, jag har haft ett sånt jävulskt oflyt med utomhussäsongen! Jag vet inte vad det kan vara, men någonting vill helt enkelt inte att vi ska få våra nollor ;)
Jaja, vi lär ju i alla fall vara ett riktigt rutinerat LA-ekipage när året är slut! Men som sagt, det hade ju varit kul att få kliva upp på Msv B någon gång under året. Yankee tycker att LA är som en söndagspromenad ;)
Och det är ju himla skönt i alla fall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0