Svar på kommentar

Hur kan en vanlig träningsvecka se ut för Yankee? :)
 
Det är lite olika, beroende på hur hårt han har gått innan och vad han ska göra på helgen. Men jag antar att en normal träningsvecka nu på sommaren ser ut så här:
 
Måndag
Markarbete på ridplanen, mycket skolor och variera formen.
 
Tisdag
Tempoväxlingar på ängen. Halt-samlad galopp-ökad galopp-samlad galopp-halt. Framdelsvändning. Många såna övningar, där jag lägger in fler och fler tempoväxlingar eftersom.
 
Onsdag
Uteritt, inget tjorv. Mycket skritt, några få galopper.
 
Torsdag
Markarbete med bommar. Rider bombanor eller gör andra övningar med bommar på marken.
 
Fredag
Uteritt, ca 1 mil med mycket galopp.
 
 
Någonting sånt kanske. Men det är himla svårt att säga, jag anpassar ridningen efter hur han känns och vad jag vill åstadkomma på helgen eller veckan efter.
Det finns aldrig något fast schema, det ändras hela tiden. Ibland känns han lite olydig och då lägger jag in extra dressyr och markarbete, ibland känns han lite less på livet och då lägger jag in fler kravlösa uteritter och vila.
 

Kommentarer
Postat av: Moa

Hej Sara! Har en fråga, jag har nyss köpt en d-ponny (1,48 i mkh) ska man ha storlek ponny eller full på schabraket? Tacksam för svar! /Moa :)

2012-07-11 @ 22:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0