Mina tränare

Jag tror att jag redan har gått igenom mina tränare en gång förut, men eftersom någon undrade så tänkte jag att då kunde jag lika gärna dra alla 4! ;)
 
Ted Nätterqvist - Jag tränar för Ted ungefär var 3:e vecka i vanliga fall. Det sker då på Näset med världens bästa folk! Jag gillar verkligen Teds sätt att träna. Han ser det andra tränare inte ser, och säger det också. Han har alltid ett svar, vad man än frågar. Han är rak och ärlig och framförallt väldigt väldigt kunnig.
Så han är grym!
 
 
Margareta Bäckström - Maggan kan jag tyvärr inte träna för så mycket längre eftersom hon inte har träningar här uppe och det är itne precis så att vi åker ner två gånger i månaden för att träna för Maggan på Näset när vi ändå åker ner för Tedträningar :/
Men som tur är så träffas vi mycket på tävlingar och på Tedträningar så hon kan hjälpa mig mycket i alla fall. Det bästa som finns är Maggan på framhoppningen, då brukar det alltid gå bra!
Sen så är hon också den bästa mentala coachen som finns. Det är bara att ringa efter tävlingar och oavsett hur det har gått så känns det bättre efteråt :)
 
Margareta Bäckström, 41.
 
Annika Bohman - Jag tränar för Annika två gånger i veckan i normala fall, en gång dressyr och en gång hoppning. Det är jättebra! Speciellt dressyren har verkligen hjälpt mig, och hoppningen är jättebra för det är där vi gör massa gymnastiserande övningar, studs och annat krångligt men nyttigt ;)
Sen är hon också skitbra på att lösa problem, hon har alltid någon lösning eller ett tips om man fastnar.
 
Tyvärr hittade jag ingen bild på henne, det får jag ordna någon gång! ;)
 
Cecilia Hansson - Jag tränar för Cecilia så ofta jag kan, men det krockar ofta med Tedträningar så det blir kanske varannan-var tredje månad. Hon är huuuur bra som helst!
Det är bara dressyr för henne, men hästarna är alltid hur fina som helst när man rider för henne och varje gång känns det som att något faller på plats.
Cecilia är också hon lite lik Ted, så där rakt på sak och ärlig. Jättebra att träna för och det bästa är nästan att hon brukar sitta upp och känna på hästarna själv, och sen kan hon säga exakt hur jag ska göra.
 
 
Så, det var i princip alla. En sak som också är värd att tillägga är att jag kommer hålla mig till de här tränarna så länge jag kan. Det blir verkligen en röd tråd i träningen, och det skulle nog inte bli så bra om jag helt plötsligt började hoppa för någon annan. Jag är jättenöjd med det här upplägget och jag tycker att det funkar jättebra! Sen är det klart att det finns tränare man gärna skulle vilja rida för. Personligen så drömmer jag om att få rida för George Morris, Michel Robert och Kyra Kyrklund!
 
Vilka tränar ni för och vilka andra tränare skulle ni vilja prova på att träna för?
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0