Teknikskydd?

Har ni provat teknikskydd på eran häst någon gång?
Hur reagerade den i så fall?


Själv har jag inte provat ett par regelrätta teknikskydd som på bilden ovan, så jag vet ju inte riktigt hur de fungerar.

Jag hörde Ted säga i dag att för att göra bakbenstekniken bättre så ska man bara höja energin och skapa lite mer tryck i hästen, samt att hästen självklart måste vara avspänd mentalt för att kunna hoppa med fina bakben som vänder runt så där flashigt :)
Och han sa då ingenting om teknikskydd, utan där var det bara bra ridning som gällde. Låter logiskt, helt klart.

Men vad säger ni, har teknikskydd någon effekt och är det i så fall ett bra sätt för att göra bakbenstekniken bättre?


Kommentarer
Postat av: fredrika

Pratade med min tränare om teknikskydd för ett litet tag sedan, hon sa att eftesom de är lite högre tycker många hästar att det är bekvämare att sträcka ut benen med de, därav bättre teknik.



Men jag tycker också lite att det är bättre om det framkallas med bra ridning, då blir det nog också en bättre helhet, men skydden kan nog vara ett bra komplement

2012-02-29 @ 21:20:50
URL: http://fredrikalundahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0