Ingen ridning idag

I dag så blev det en riktigt mysdag med hästarna. Tyvärr fick jag inte rida eftersom jag var förkyld, men i stället så tog jag och borstade upp Vanessa lite.
Himlarns vad mysigt det var att bara stå och gosa med henne, man märker verkligen hur skönt hon tycker det är :)



Hon har ju vilat i ca 1,5 vecka nu på grund av sin mugg och eftersom hon har gått rätt hårt i januari-februari. Det är nog välbehövligt med lite vila så hon får tänka över vad hon har lärt sig.
Men vi ska nog sätta i gång lite smått i veckan när mamma har tittat till henne lite, mitt mål är att kunna starta 90 på tävlingen i april. Det blir dock ingen Pay and Jump för henne.

Jag borde verkligen göra mer såna här dagar då man bara gosar och borstar på hästarna, det glöms lätt bort tycker jag. Det blir liksom den vardagliga skötseln och sen blir det inga såna där lyxdagar då man står och borstar i timmar och bara har lite kvalitetstid med sin häst.
Nästa gång är det nog Yankees tur, han behöver lite uppfräschning tror jag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0