I hagen

Fredrika undrade hur vi gör med våra hästar när de går i hagen. Vi har ju inte så jättestora hagar på vintern, så de har två mindre hagar där de går. På vintern har de dessutom fri tillgång på hösilage.
Och när det gäller kompisar så brukar vi helt enkelt para i hop dom enligt temperament och rangordning, sen får man se vilka som funkar bäst i hop.



Just nu har vi Yankee, som är väldigt ranghög och tuff, tillsammans med Vanessa, som är väldigt låg i rang och mjuk.
Mulle, som också är väldigt ranghög, går med Kerrie, som är lägre i rang.

Det funkar bra och de har aldrig fått några skador av de kompisar de går med nu! :)
På sommaren går allihopa på bete tillsammans, oftast med en lite större flock med fölston och unghästar.

Hur gör ni med era hästar? Går de ensamma, bara ston eller bara valacker, går de i en stor flock?



Kommentarer
Postat av: Wilma Kullström

Tyvär så måste mina gå var för sig nu då de inte alls är vänner, de sparkas och bits och ja, är allmänt dumma med varandra. Så sparkskador har det blivit tidigare, självklart så vill vi ha de tillsammans men det funkar helt enkelt inte :/

2012-02-04 @ 21:24:18
URL: http://wkequestrian.blogg.se/
Postat av: Jolin

Min häst går tillsammans med ett grinigt 25årigt sto. Men det går det också ;)



Har föresten mejla ang. ett par skydd på Hatnet.se :)



// Jolin

2012-02-04 @ 21:58:33
URL: http://hoppkvalite.blogg.se/
Postat av: Alina

min ponny går själv i en hage med kompisar bredvid som han har jäkligt kul med :) han är ranghög och matsur , men det funkar helt okej endå . Jag skulle vilja ha honom med kompis i hagen , men jag är lite bränd på det planet då han fick en spark på knäet förra sommaren , och fick en lös benflisa och en spricka i benet , så jag är inte in shape för hagkompis ännu haha :)

2012-02-04 @ 22:10:28
URL: http://nattstad.se/alinaosterstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0