Taggad till tusen

Min motivation är defintivt på uppåtkurva just nu. Kaaaan möjligtvis ha lite med OS att göra, haha, men oavsett hur det är med det så är det ju positivt.
Mer motivation innebär bättre ridning, mer fokus och mer utveckling. Som i sin tur leder till ännu mer motivation. Så förhoppningsvis så kan jag få fastna i en god cirkel, värsta flowet, i höst. Jag känner verkligen att jag och hästarna behöver en bra och lärorik höst nu efter den här lite motiga sommaren.
 
För inget har ju blivit riktigt som jag tänkt mig den här säsongen. Så är det med det, punkt.
Men ångest och mindervärdeskomplex leder ingen annanstans än längre ner i skiten, så nu är det bara att blicka framåt och att se till att nästa säsong inte får samma mönster.
Upp på hästen alltså och börja om från början. Bygga konditon, styrka, grunder och snäppa upp allt ett litet steg. Öva upp min ridning som verkligen behöver sig en upprustning.
 
Och jag vet inte riktigt varför, det kan vara att jag är smått hög på motivation, men det känns inte det minsta tungt. Tvärtom. Jag är hundra gånger mer taggad nu än vad jag var inför tävlingssäsongen.
Haha, känner verkligen vilken inbiten tävlingsryttare jag är..
 
 
Men det kan nog vara väldigt bra att komma in i nya rutiner och lägga ner min energi på det som faktiskt betyder allra mest för mig - ridningen.
Slut med facebook, det slösar bara tid. Slut med planlös, ostrukturerad och dålig ridning. Slut med "jag orkar inte" och kärringbeteende.
Nu ska jag bli en bättre ryttare helt enkelt!
 
Så, för att göra en lång historia kort - jag är bara så väldigt, väldigt motiverad inför hösten. Verkligen. Och, om inte det är att svära ikyrkan, så längtar jag till och med efter att få börja skolan igen.
Och som om det inte vore nog med det goda så verkar det dessutom på att det kanske kan finnas lite nya projekt på horisonten! ;)
 
Lycklig tjej,
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Härligt att vara så taggad! :) Känner att jag också är sjukt motiverad och taggad med en hel massa nya uppslag tack vare OS! :D

2012-08-07 @ 01:47:49
URL: http://www.xn--stallprni-02aa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0