Så inspirerande

 
Är det bara jag som blir så himla motiverad av att titta på hoppning på TV?
 
Det är något med att se alla dessa extremt skickliga ryttare och hästar som bara får en att vilja kasta sig upp på hästen.
Det känns på något sätt lite lite närmare till toppen då, man ser ju att det faktiskt är möjligt att bli så bra! Det är människor där av olika ålder, kön, ekonomi, bakgrund och erfarenheter och allihopa har tagit sig hela vägen till OS.
Man behöver nog inte vara tysk för att bli bra. Man behöver nog inte vara snuskigt rik för att bli bra (men det hjälper självklart til, kolla bara på saudiaraberna). Man behöver nog, hoppas jag i alla fall, inte heller vara överbegåvad för att bli bra.
Jag tror att det som man verkligen behöver är hårt arbete, mycket kärlek till sporten och sina hästar och att nöta, nöta, nöta. Många språng i kroppen och många erfarenheter.
 
 
Eller ja, jag har helt enkelt inget annat väl än att tro på det för att det ens ska vara någon mening. För jag har varken särskilt mycket pengar eller talang. Då återstår bara ett alternativ och det är arbete.
 
Så nu är jag verkligen taggad inför en höst fylld av träningar och lärdomar! Man utvecklas hela tiden och även om det bara är en bråkdels bråkdel så kommer man kanske lite, lite närmare sitt alldeles egna OS för varje höst som går.
För det hade ju varit förjävligt om det gick käpprätt bakåt, eller hur? ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0