Fokus

All fokus i min ridning ligger just nu på lydnad och att min köra ponny ska våga ta tag i bettet. Galoppen funkar bäst, skritten är helt okej men traven är hemsk! Jag har ingenting i handen. Dock så är han inte seg på något sätt så det kompenserar upp allt. Hade han varit sådär känslig i galoppen hade jag nog slitit av mig håret.
Så jag funderar på att sätta på honom ett hackamore imorgon när han ska galopperas på ängen, bara känna av liksom. Han är så känslig och vill så gärna gå i rätt form, att han blir helt ihoptryckt och vågar inte sträcka ut. Det har varit så sen jag fick honom, mer eller mindre.
 
Så det är bara att jobba oss fram, och om han får lite bättre ork så kommer det bli märkbart bättre!


Såhär ser det ut, och han bara lunkar på utan någon action i bakdelen. Nej, jag måste jobba fram honom till handen, men just nu orkar han inte så han drar tyglarna ur handen när det tar emot lite.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0