Yankee

Vi har ju då varit och tävlat i helgen, och jag kan berätta mer om hur de andra hästarna gick i ett senare inlägg. Men nu fokuserar vi på allas våran favorit, Yankee.

Han var inte fräsch för fem öre. Inte alls sig själv och han tyckte inte att det var roligt överhuvudtaget..
Sen var han så extremt motvillig, både när jag red fram och när jag hoppade. Gick bara och spände sig och var väldigt obekväm.
I alla fall så red vi ju våran första LB med Avd A. Det gick resultatmässigt bra, vi kom tvåa, men det fanns ingen hoppglädje i honom och den där vanliga energin och trycket var som bortblåst.
LA gick käpprätt åt skogen. Jag borde ha strukit mig eller i alla fall utgått, för det kändes verkligen helt knäppt. Men så långt tänkte jag ju då inte, och red i alla fall. Kom till 6:an där vi stannade ut oss vilket var otroligt bara det. Han överhoppade sig alla andra 5 språng, kom i botten på alla hindren och bjöd inte framåt för fem öre.
Så jag klappade honom bara och gick ut, det var ju ganska uppenbart att något var fel ;)


Ett par fina bilder blev det i alla fall. Rebecka Amrén har fotat.

Och när jag tänkte efter så kom jag på att när Annika red honom i tisdags så hade han också varit riktigt spänd och stel i vänstersidan.
Sen kom jag ju på att han och jag gick omkull i förra veckan när vi var ute i skogen och halkade på en isfläck.
Efter det så var han väldigt studsig och osmidig.
Och eftersom det VERKLIGEN inte är likt Yankee att stanna, så måste han nog ha ont i någon muskel. Han känns inte oren, men jag är nog ganska säker på att det är någon muskulär sträckning i vänstersidan.
I alla fall så blir det vila för hans del, Bodil masserar honom på torsdag och så får vi se hur vi gör till Bollnäs tävlingar!

Stackars liten kille, hoppas han kryar på sig som sagt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0