Mål och sånt

Ni kanske har märkt att min fokus inte precis har legat på topp de senaste månaderna. Jag har inte satt upp mål på jag vet inte hur länge och det känns som att jag mest harvar runt och hoppas på det bästa.
Så nu är det dags att ta sig själv i kragen och step the game up! :D

Jag har bestämt mig för att helt strunta i all sitsträning. Ska vi vara helt ärliga så behöver inte skänkeln ligga klistrad för att man ska kunna rida bra, kolla bara på Maikel van der Vleuten ;)
När man väl är där uppe så kanske man kan börja fundera på stil, men tills dess så är det lägre prioriterat än att rida på ett bra sätt.
Så då har vi "bara" tekniken och det mentala kvar! ;)


Apropå brödrost - visst har nosen kommit fram lite på V? Fortfarande jäkligt mycket jobb kvar, men det börjar ju i alla fall att ta sig.

I april tror jag att mest fokus ska läggas på avståndsbedömning och, hihi, fokus. Jag ska rida på så mycket bommar jag bara kan (note to self: lägg fram galoppbommar på ridplanen) och lära mig att galoppera genom svängen.
Mer bommar och mer disciplin helt enkelt. Dessutom måste jag hitta det där fina fokuset när jag tränar - när man får den där fina rytmen och känslan i kroppen och inte behöver tänka. Jag ska börja skriva ner hur det går i träningsböckerna igen, jag har slarvat lite (läs: väldigt mycket) med det den här vintern.

Och för att verkligen slå fast det här och tvinga mig själv att börja jobba så sätter vi upp ett mål som till varje pris ska uppfyllas.

*Jag ska förstå och kunna använda mig av begreppet "galoppera genom svängen". Jag ska kunna fokusera innan jag rider på ett hinder och släppa alla tankar.

Tänkte börja i morgon med lite galoppbommar på V och Y. Och då ska jag verkligen försöka frambringa lite styrka och RIDA! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0