Dom andra två

Sen hade vi ju faktiskt två andra pållar med oss ;)
Vanessa och Kerrie hoppade på söndagen, och det var överlag bra rundor tyckte jag!
Båda två var helt kollriga hela dagen, men de skötte sig bra på banan. Kerrie var suuuuuperduktig i 90, lite okoncentrerad i början men allt eftersom banan gick så skärpte hon till sig och hoppade riktigt fint. Det blev en fin liten nolla!
Det var ju faktiskt hennes första tävling också, vilket är värt att tillägga, så hon skötte sig helt fenomenalt bra :)
Nästa helg tänkte vi prova på 1m.

Vanessa var ganska spänd, men det märktes rätt tydligt på henne att hon tyckte det var otäckt med hela utomhuskonceptet.
1m gick bra dock, nolla i båda faserna även om hon inte fick några kanonsprång.
Sen till 110 var jag väldigt dum och red fram i nästan 45 minuter innan jag började hoppa, för att hon skulle "lugna ner sig". Slutade ju med att hästen var helt slut.
Så det blev inte mycket hoppat i 110 för hennes del, vi stannade ut oss på 3:an. Men det tar jag på mig, hon gjorde ju sitt bästa trots allt.

Ja, blandade känslor om helgen men nu släpper vi det här och går vidare! :)
Både en själv och hästarna måste ju få ha sina dåliga dagar. Så nu håller vi tummarna för nästa helg i stället och stryker ett streck över de mindre bra rundor vi gjorde!

Filmer kommer i morgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0