Dagens ridning - 5/4

I dag så red jag, som jag skrev i går, ut. Och det var så grymt roligt!
Bestämde mig för att rida konditionspasset ute på en grusväg. Jag bestämde mig för att göra det hela lite roligare, och körde lite westernstyle på halvlånga tyglar. Sen i varje vändning så fångade jag upp galoppen med sätet och skänklar och gjorde en så tight vändning som möjligt. Varje gång gjorde jag den mindre och mindre, så den tillslut blev ganska nära en piruett.
Ur varje "piruett" så galopperade jag på så fort det gick i ett par meter, för att sedan fånga upp galoppen igen med sätet. Hela tiden med fokus på att det skulle vara lätt och roligt för honom.



Han blev så sjukt fin. Eftersom jag knappt hade någon kontakt med munnen så blev han ju tvungen att hitta en egen balans och verkligen samla sig naturligt, funkade riktigt bra och både jag och han hade det väldigt roligt! ;)
Efter att jag gjort "piruettvändningarna" så gjorde jag skänkelvikning över vägen och gjorde ett galoppombyte varje gång jag kom ut till vägkanten, även det på halvlånga tyglar. Bytena blev väl inte lysande, men han var sjukt fin efteråt. Riktigt avslappnad och lydig :)

När jag tagit mig hemåt igen så red jag exakt 5 gånger över en galoppbom. Kom rätt alla gångerna, like a boss.
Hihi, härligt ridpass ja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0