Dagens ridning - 3/4

Kortfattat om i dag - jag gjorde det bra!
Galopperade över lite bommar med Yankisen och han var duktig som vanligt. Ändrade avstånden lite för att testa regleringen, sen så provade jag att ha väldigt kort avstånd men att galoppera på i svängen för att sen bli tvungen att snabbt sätta honom på bakbenen och korta galoppen.
Funkade bra!



På tal om galoppbommar, det måste tamigfan vara det roligaste som finns. Jag skulle allvarligt talat kunna harva på över galoppbommar i MÅNADER! Bara att mixtra lite med avstånden eller plocka bort/lägga till bommar för att göra det hela lite varierat.
Sen så kan man ju ge sig på att bestämma att man ska rida på bommarna kanske 10 gånger, och komma rätt så många som möjligt. Haha ja, ge mig en galoppbom så kan jag leva på den resten av mitt liv.. :')

Vanessa var massa fin, jobbade på riktigt bra och hade ett okej stöd på bettet. Förresten, så har vi lagt ut henne på hästnet nu :)
Här har ni annonsen.

Nej, nu måste jag dra mig mot en väldigt efterlängtad säng. Sova är nog näääästan lika gött som galoppbommar ;)
Gonatt sötnosar och ha en jäkligt bra onsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0