Regn regn och mer regn

I dag fullkomligt öppnade sig himlen, för att uttrycka sig milt.
Självklart så började det precis när man hade värmt upp Mai och skulle börja jobba.
Mai blev svinigt arg (hon fullkomligt AVSKYR regn x) och envisades med att vända rumpan mot regnet hela tiden. Det blev då liiiite jobbigt när man försöker rida galoppbommar.



I alla fall så var hon väldigt fin utöver att vi var fullkomligt plaskblöta och hade regn i ögonen mesta tiden. Hon var väldigt avspänd och jämn i avsprångspunkten.
Tyvärr hade jag inte gjort några mål eftersom jag ända ska göra helt ny planering på söndag, men det gick rätt bra ändå! :)
Kerrie värmde jag först upp ute i skogen, travade i gång henne och lät henne bara ta ett fint stöd på bettet. Sen red jag väl en 10-15 min på ridplanen och tränade lite galoppfattningar. Några galoppbommar blev det också, riktigt fin var on där även om det gick något fort ;)

Men som sagt, det blev en lååååång varm dusch och massage för både mig och Maisan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0