Prestationsångest

Just nu lider jag av en enorm prestationsångest, något inte haft av tidigare, i alla fall inte nämnvärt.
Nu mår jag så sjukt dåligt, jag duger ingenting till. (Om ni undrar varför jag är så off också ..)

Länge har jag funderat på om jag verkligen vill hålla på med hästar, jag har tvekat då det kommer till vad jag vill göra i livet.
Nu är jag helt säker på att jag vill hålla på med hästar; jag vill (ska) bli bäst.
"Jag ska bli bäst" - Det knäcker mig totalt.
Jag tänker på alla andra, ryttarna som är görduktig och placerar sig i sin första LB med sin nya ponny som hon haft i två veckor, de där som tränar flera gånger i veckan för en supertränare och bara är allmänt grym.
Vad är jag? - Jag är en 14 årig tjej som ridit i 10 år men inte kommit någonstans. Jag har 4 år av ponnyägande bakom mig och jag har inte kommit någonstans.
Jag har aldrig fått möjligheten och vara sådär grym, jag har aldrig fått chansen att rida andra hästar än mina egna, och jag vet att Pärlan inte är någon häst som kommer klättra sig uppåt i klasserna.
Idag har jag suttit hela lektionerna och funderar hurvuda min framtid ska se ut, om jag fick bestämma.
Sälja, köpa en till ponny, byta tränare, ngn som kan rida till, ska jag sluta?

Jo, detta är det som pågår i mitt huvud, dygnet runt ärligt talat, vad är bäst för min framtid för att jag ska bli bäst, liksom?
För att jag ska kunna mäta sig med dom där som hoppar MSV på sin nya ponny?
Jag kämpar varje dag, för jag vill verkligen bli bäst, men det är så mycket hinder, förstår ni?


Min fina, underbara snällponny ♥
What's our future?




Kommentarer
Postat av: rebecca säll

Tänk inte så din ponny är as söt !

Och nu kanske du tänker lite saker om MIG och min ponny ,men livet är inte lätt skulle kunna byta ponny med dig bara för att hon är så fin !((kram rebecca

2011-09-07 @ 21:57:00
Postat av: Carro

jag vet inte vilken du tränar för, men om du har ridit i 10 år, och trampat på samma ställe, så är det nog dax att byta tränare.:) fortsätt kämpa, har du viljan och siktar högt kommer du långt på vägen dit. det kommer bli bra!:D

2011-09-07 @ 22:49:50
URL: http://silverbern.bloggagratis.se
Postat av: Moa b

KÄMPA! Du är jätte duktig som ens orkar med att kämpa!

2011-09-08 @ 10:37:16
URL: http:// http://teambracke.blogg.se
Postat av: Sätilaryttaren- Tävla och vinn en Catago reflexbrösta med LED-LJUS

fortsätt kämpa framåt =) En dag så kommer du att hoppa långt =)

2011-09-08 @ 11:44:08
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Johanna Grant

Hej Anna! Har precis haft samma tankar som dig innan jag köpte mina nya ponnyer. Jag tycker helt enkelt att du ska köpa en ny ponny, som du kan satsa med! Pärlan är jätte fin, jovisst. Men jag tror aldrig att hon kommer att komma till den nivån du vill.



Kram, Johanna.

2011-09-08 @ 16:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0