Mål till Wången

I morgon är det dags att tävla igen för första gången sen efter vilan, och som tur är är det på våran hemmaklubb Alsenbygdens Kör och Ridklubb ;)
Jag rider LC-LA på Mai, då jag bara tänkte hoppa ett par 3 hinder i LA för att sen utgå, eftersom jag tycker att det är oschysst att sätta henne i svåra sitautioner när hon inte riktigt har kommit igång med hoppningen ordentligt.
Yankee går LC-LB mest för att han ska hinna rasa av sig lite i LC, han är nästintill mordisk på hindren så jag skulle gärna vilja ha en klass så att han hinner bli lite avtrubbad :P



Men, hästarna är galna, Mai går inte ens att styra och Yankee dundrar i väg i 180 knyck och hoppar ur mig ur sadeln.
Tror på vinst här jag ;)

Nej då, jag har väldigt låga mål. Både för mig själv och hästarna.

* Yankee ska jag bara hålla lugn och inte tagga upp honom, och jag ska bryta av efter varje hinder, samla och fatta ny galopp.

* Mai ska jag bara låta flyta på, låta henne ha lite kul och inte bråka med henne. Helt enkelt bara låta henne sköta hindren som hon vill och bra få ett jämnt och fint tempo.

* Jag ska helt enkelt vara i mitt "happy place". Lugn, koncentrerad och bara ta saker som det kommer. Helt enkelt bara kunna gå in på banan, göra halt och släppa av alla tankar på backen och bara känna.
Mitt huvudmål är att jag ska rida i rytm med hästarna, rida med känsla och bara leka runt.
Då löser sig det mesta.


Sen är jag nöjd om jag klarar 3 hinder i varje klass som vanligt!
Vi har sjukt bra priser dessutom (vad sägs om en Equiline piké eller ett SNÖ-smycke?) så det hade ju varit kul med en placering på Maisan, men det är absolut inget jag ska satsa på eftersom hon är som hon är just nu.
Typ, såhär någonting:



damphesten <3
Jaja, nu blir det sängen nästa och så hoppas vi på en super tävlingsdag i morgon! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0