Hästmaterial för vintern

I höst/vinter kommer dessa hästar att stå i stallet.
Jag kommer inte att rida Salsa förmodligen då hon har en skada på bäckenet, men annars ska jag rida de andra.

Munsboro Yankee



Den bästa stannar kvar förstås, han behöver lite träning. Framförallt så är det styrka och kondition på planeringen i vinter, men också en massa teknikträning. Med honom har jag som mål att befästa systemet och få tillbaka det där att han väntar och inte länger sig när jag rider 1-2.
Sen blir det också en hel del styrka i intervall och bakträning, och en hel del gymnastikhoppning.


Mulvin Bosco



Mulvin, eller Mulle som han kallas kommer bli ett nytt tillskott i stallet, om än bara för en tid ;)
En femårig irländare med riktigt bra teknik men lite stark för sin ryttare som behöver en stadig läromästare att få tävla och vänja in sig lite på.
Så då ska hon få ha Maisan, och jag ska få ha den här riktigt trevliga D-ponnyn.
Vi kommer nog att träna lite samma som Yankee, fast med lite mer lydnad och dressyr inlagt. Fast i stort sett ganska likadant upplägg, med konditionsträning och styrka.


Kerrie Ek



Kerrie är väl det största projektet jag har att jobba med. Hon kommer nu i veckan och då ska jag börja känna in hur det ligegr till med henen och vad som är det största hindret.
Men framförallt är det styrka, kondition och självförtroende som behövs. En massa uteritter och när vi väl hoppar ska det vara lågt, enkelt och roligt.

Salsa



Salsa är ett väldigt fint avelssto efter Casall - Accord II som ska bo hos oss ett tag. Dräktig med Gaillard de la Pomme (Nabab de Reve - Darco - Chin Chin) och förväntas föla i juli 2012.
Väldigt spännande stam är det ju, så det kommer att bli kul att se hur fölet tar sig ;)

Sen kommer då Aisha och Eclipse stå på lösdrift med andra bebishestar för att de ska få den motion de behöver.
Tycker att det är ritkigt tråkigt om dom måste låsas in i stallet på nätterna och inte få gå ute och leka istället ;)
Men ni ser, de tär en hel del nytt. Förra året så hade jag ju bara Armani och Mai i stallet, så det blir en stor förändring, inte bara att det är nya hästar, men också att det är en till häst att rida varje dag.

Vilka hästar kommer ni träna i vinter?



Innebär ju också att det blir mindre tid för blogen, men det är det värt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: det är bara bra att få tips av andra!:)Ja vi trodde också han var halt förut men vi kollade upp honom i slutet av juni och han var helt frisk!:) Så jag tror att det ligger på självförtroendet. Ja jag vill verkligen börja träna för honom:) Det var synd att jag inte kan den 2 oktober eftersom det är KM hemma då, men nästa gång ska vi absolut försöka åka dit eller om jag börjar träna för honom vid årskiftet:)

Kul med den nya ponnyn:) Kommer du tävla honom ngt i höst?:)

2011-09-13 @ 10:55:58
Postat av: Amanda

*haha glömde skriva namn o blogadress;)

2011-09-13 @ 10:57:17
URL: http://www.amandahopp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0