Justerbara tyglar

Dagens vill ha, verkar såå bra!
Jag har väldigt lätt för att låta tygeln glida ut genom handen, eller låta tyglarna bli olika långa. Men det här verkar svinigt bra.
Tygellängden är ju faktiskt mycket viktigare än vad man tror.

Så här står det på Dyons hemsida om tyglarna:

"Tyglar 5/8" i engelskt läder och grepp med en fastsydd stor gummistopp vilken effektivt hindrar tyglarna från att glida genom handen.
Dessa är lätta att justera till önskad längd (5 lägen) med spännen på båda tyglarna. Med detta system kan alla ryttare, oavsett disciplin, välja en passande längd på sina tyglar och hålla den, man kan också snabbt ändra till en annan handposition om det behövs (utan att vara fast vilket kan hända med tyglar med handtag)

De kommer med 2 martingalstoppar per tygel för att undvika problemet med ringar som fastnar i spännena.
"



Absolut något som ska tittas närmre på.
Självklart lär dom väl kosta moltomolto bara för det, men om det är runt 1000 så tycker jag absolut att det är värt att kolla upp i alla fall.
För att inte nämna att jag också behöver rullsporrar, en dunväst, ett nytt schabrak, ett nytt träns osvosvosv.

Vilka i-landsproblem man har alltså ;)





Kommentarer
Postat av: Sofia - Tävlingar på gång!

Kikar in o önskar dig en fin kväll :)

2011-10-04 @ 22:04:08
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: Sara Carlsson

Hejsan! :D

Ville du ha en bildlänk hos mig? Isåfall byter jag gärna.

Hör av dig om du är intresserad ^^

2011-10-05 @ 15:59:17
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0