Hopp KM

I går var det ju klubbmästerskap i hoppning på Wången, men den här gången kunde jag inte vara med i själva KM-klassen. Yankee är ju fortfarande bara 5 så ;)

Men jag hoppade LC-LB, inget komplicerat sådär.
LC red jag inte alls särskilt bra i, jag var väldigt ofokuserad och så inne på banan, och jag red i väg på ett par hinder. Fast nollade gjorde vi i alla fall, grymmaste Yankee styrde upp det hela så att det blev rätt okej.
LB var jag jättenöjd med, väldigt fina språng och superenkelt.
Några språng släppte jag i väg honom, men här var det i alla fall inte attack mot hindren, så jag var faktiskt riktigt nöjd ändå! :)
Och såhär slutade den klassen:


Snyggaste outfiten någonsin, jag vet ;P


Så nu känns det helt grymt bra inför SM, Yankee är verkligen superstadig på 1m nu och han har bara gjort riktigt klockrena nollor hela hösten.
Verkligen skönt ändå att slippa oroa sig för själva höjden och banan där nere, det enda som kanske kan komma i vägen för nollorna är själva omgivningen, att det är en så stor tävling och att jag eller Yankee blir nervös.
Men för att verkligen känna mig säker på höjden tänkte jag hoppa en LB+5 i Sundsvall om 2 veckor. Mest för att vi ska bli riktigt säkra och få lite självförtroendeboost.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0