Min skänkel

Jag vet att ni högst troligt inte kommer hålla med om detta, men jag tycker att min sits har blivit avsevärt mycket bättre än för en månad sen!

Min fokus under hela april var att sitta rakt, avslappnat, med kontakt på sittbenen, ja helt enkelt alla grunder och föröska uppnå en riktigt stadig och korrekt sits. Jag har nu mest jobbat med överkroppen, handen och att sitta rakt under april, men nu känne rjag att jag kan gå vidare till det värsta av allt med min sits:

SKÄNKELN!

Jag har rent ut sagt bedrövlig skänkel. Foten står i många fall rakt ut från hästen, vilket givetvis inte har så stor verkan när jag då använder skänkeln. Här har ni några insamt avslöjande exempel på styggfoten:


HAHA, om det gör saken bättre så var det här för 3 år sen, men det här är styggfot i sin renaste form x)


finns inga ord...


Lite diskret form av styggfot, ni ser kanske en liten bit vänsterfot?
Klart skydlig.

Dessutom brukar jag fördela vikten snett i stigbyglarna över hindret, alltså tappar jag nästan den ena stigbygeln när jag svänger.

Ja, ni ser.

Så hela maj ska gå åt att verkligen jobba med att få skänkeln att ligga stilla, inte störa och få foten att falla naturligt rakt framåt.
Önska mig lycka till! Jag ska försöka be någon att ta kort på mig rakt framifrån när jag hoppar en gång i veckan för att se om det blir någon förbättring.

Alla som ska fota på Östjämten är fullt välkomna att ta massor av kort och sedan skicka dom till mig eller lägga upp på facebook. Då blir jag JÄTTEGLAD :D



Kommentarer
Postat av: Daniela

Hehe, styggfot :D

2011-05-15 @ 17:45:31
URL: http://powerpony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0