Hoppträningen i går



Kom hem sent i går eftersom jag red sista gruppen, men pållarna var SKITFINA!
Jag försökte bara rida okomplicerat med högt grundtempo och mycket tryck mot hindren. Så jag längde först galppen, sen satte jag mig ner och samlade upp. Jag var jättenoga med att titta på nästa hinder hela tiden, och jag har kommit fram till att min fot inte KAN vara parallell med hästen när jag står i lätt sits. Skänkeln blir jätteostadig då så jag har ebstämt mig för att det är okej att ha tån något utåtvriden.

Men i alla fall så var Yankee UNDERBAR PERFEKT SUPERFIN!
Han är min favorithäst av alla favorithästar ;) <3

Det är verkligen bara att ha mycket galopp och bara sjunka ner i sadeln mot hindret och ha kontakt med munnen. Sen måste man vara noga med att titta på nästa hinder så att man inte stör honom, men han hoppar verkligen KLOCKRENT!
Med honom är det mest att få bra rundor så att han fortsätter tro att han kan hoppa vad som helst.
Sen måste jag nog hejda honom lite, vi har bestämt att han inte ska få starta LA i år och att om han går 5-årschampionatet så ska han inte gå 6-års.

Men det var typ allt ;) <3


Kommentarer
Postat av: fredrika

jag hade också lite problem med skänkeln, men sedan började jag tänka på att om knät ligger intill sadeln hamnar skänkeln också i ett ganska bra och stabilt läge, funkar iaf för mig ;)

2011-05-22 @ 19:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0