Mig och mina hästar

Hej, tänkte presentera mig lite så jag inte bloggar helt i blindo ;)
Det här är en helt nystartad blogg av mig, Sara Borg Bromee och Anna Staaf. Vi är båda ponnyryttare, och rider båda i Mittsvenskas distrikt. Därav namnet!

Men lite kort om mig. Jag är 13 år gammal och bor långtute på landsbygen på en liten hästgård.
Personligt är jag väldigt glad och pratsam av mig, och har SJUKT dålig humor x)
Haha, hatar att skriva om mig själv, skriver hellre om hästarna.

Mai Brit
En D-ponny med alla möjliga ideer, hon är lite småknäpp sådär!
Haft henne längst av alla. Världens sötaste och tokigaste iaf!





Namn: Mai-Brit (ja, hon heter faktiskt så)
Kön: Sto
Född: 2002
Ras: Imp. Holland
Utbildad: LA hoppning, LA dressyr, P90 fälttävlan
Kapacitet: Msv A hoppning, Msv dressyr, Svår fälttävlan
Mål 2011: Stärka upp sig och bli mer välriden

Munsboro Yankee
En väldigt stor och maxad 5-årig D-ponny som är världens mysponny!
Hur go som helst och dessutom hoppar han fantastiskt, kan ju vara ett plus det ;)




Namn: Munsboro Yankee
Kön: Valack
Född:
2006
Ras: Irländare
Utbildad: LB-LA hoppning, LB dressyr och P90 fälttävlan
Kapacitet: Svår hoppning, LA dressyr och Msv fälttävlan
Mål 2011: Lära känna honom bättre och kunna rida honom på ett bra sätt. Nollor i LB.

Kerrie Ek
En väldigt mysig femåring som vi köpte sommaren 2008 från stuteri Eklunda. Fin hoppstam och har allt en topphäst ska ha: utom modet!
Hon är extremt ridbar och känslig, har fantastisk galopp, perfekt hoppteknik, bra exteriör men tycker helt enkelt att hoppa är lite jobbigt. Något vi hoppas kunna jobba bort och få henne att tycka hoppning är det bästa som finns!
Hon är i år dräktig med Clintonsonen Eldorado vd Zeshoek och har fått ett helt bedårande hingstföl som föddes 8 maj!





Namn: Kerrie Ek
Kön: Sto
Född: 2006
Stam: Orlando-Recruut - massor av svårklasshästar i stammen.
Mankhöjd: 160 cm, en liten plutt ;)
Utbildad: 90 hoppning, LB dressyr
Kapacitet: Om hon börjar tycka att hoppning är fett kul, 140-150. Annars kanske 120-130.
Mål 2011: Få föl, börja ridas igen. Nästa år komma ut och tävla!


Japp, det var allt tror jag. Anna får väl presentera sin häst själv ;)


Kommentarer
Postat av: Felicia

Vilka snyggingar :D Gillar stark den första och ansiktet var underbrat på den sista :D

2012-04-08 @ 09:52:48
URL: http://eqous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0