Storhäst


Maria Bäckström på bild, en av mina idoler, så fantastiskt duktig.


Längtar i hjäl mig till i höst!

Jag ska börja rida storhäst då, eller börja sätta i gång Kerrie nu i sommar och sen rida henne i höst. Sen vet jag inte om Yankee tänker bli storhäst nästa år, i så fall ska jag tävla både Kerrie och han.
Blir han kvar som ponny tävlar jag han och Mai på ponnytävlingar hela nästa år och så får Kerrie åka på några tävlingar, men mest fälttävlan blir det då.

Det ska bli så underbart kul :D
Då får jag 4 år att rida storhäst på som junior och då har jag fått lite tid på mig att ställa in mig tills jag är young rider och senior.
Visst, jag kan tycka det är lite tråkigt att inte tävla ponny tills jag är 18, men det hade jag aldrig tänkt heller, så det får bli som det blir. Förhoppningsvis hinner jag tävla Yankee som 6-åring som ponny, och jag hinner rida Mai i Msv-klasser. Jag tror inte jag hinner ta upp Mai på SM-nivå i hoppning, men jag hinner nog hoppa Msv B och kanske till och med några Msv A.
Sen säljer vi nog henne, sorgligt men sant...
Jag vill verkligen gå över på storhäst sen, senast 2013 vill jag rida storhäst i alla fall.

Jag råkar dessutom veta en storhäst som är helt underbar och en riktig läromästare, så den skulle jag vilja ha ;)
Kerrie ska jag försöka bygga upp hennes självförtroende på, hon ska få hoppa mycket terräng så hon känner sig säker. Hon är ju mest osäker, speciellt när hon hopapr oxrar, så då kan hon ju stanna i bland när hon tycker det blir läskigt. Lyckas i få henne att tycka bommar är roligt så tror jag att hon blirr en kanonhäst, jag menar tekniken är det ju inget fel på...

När ska ni gå över på storhäst? Och har ni några planer på hur den storhästen kommer att vara?



Kommentarer
Postat av: Louise

va bra att det går att kommentera nu, fler som haft problem med det?



Tycker iaf att du har en urskön stil och inställning! Man blir faktiskt stressad av alla som tjatar om hur värdefull ponnytiden är...

2011-06-14 @ 18:59:47
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0