3 saker jag inte klarar mig utan

3 saker jag inte klarar mig utan, i hästväg då:



1. Lycrapyjamasen!
Lycrapyjamasen är verkligen räddaren i nöden. Den håller alltid Maisan ren och knopparna på plats, i vått och torrt.
Dessutom älskar hon den!

Hon ser alltid så himla nöjd ut, jag menar prisutdelningsnöjd, när hon får på sig den ;)
Vart hittar man den då? Jo, vi beställde den från Häst e Bäst men den går att få tag på hos Hööks och hos många westernsidor.
Kostar runt 500 kr och passar de flesta hästar eftersom den är så stretchig.



2. Soft up stigbyglarna

Jag hatar att rida i andra stigbyglar nu förtiden!
För Soft up stigbyglarna är helt enkelt perfektion, hur sköna som helst. Man får väldigt mycket stadigare skänkel, det är lättare att stå länge i lätt sits eftersom de är så skonsamma mot lederna.
Dessutom är dom ju väldigt snygga också, men det bästa med dom är att dom är så himla sköna och att dom faktiskt håller vad dom lovar!

Köpte mina på Toprider.




3. Pälsglans
Jag får allvarligt panik om jag inte har pälsglans till hands. Det är så irriterande!
Jag är en äkta pälglansnarkoman, jag använde rmycket, ofta och till allt. Jag använder det på hästen, på benskydd, ja till det mesta.
Enda haken är ju att pälsglans är ganska dyrt, och eftersom jag använder cirka halva flaskan på 3 gånger så krävs det lite cash.

Bästa pälsglansen är med hästlängder (hihi) Mane and Tail från Canter. Pälsar och svansar blir snabbt väldigtväldigt lena och jag lovar - DOM GLITTRAR PÅ RIKTIGT!

'Nuff said.

Kostar 189 kr för 1,5 liter på Hästshopen i Östersund.








Kommentarer
Postat av: Amanda

Måste bara säga att lycra-pyjamasen var ju bara för snygg;) Tycker Mai ser ut lite som batman i den;) hehe:) Fast jag kan tänka mig att den är väldigt bra och praktiskt innan tävlingar, spec. för oss som har ljusa hästar:p

2011-06-21 @ 18:07:38
URL: http://www.amandahopp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0