Visste ni att...



* Enligt TR så är det förbjudet att smacka på en hopptävling eftersom det anses som barrering?

Jo, det är sant, i alla fall enligt Ted och Rättvikarna, och Ted brukar ha väldigt säkra källor. Riktigt stört ju, tur då att de flesta överdomare inte är tillräckligt wacked för att säga till en ryttare som smackar på ett hinder...



* Jag kan 4 språk, svenska, engelska, tyska och spanska?

Svenska såklart, då jag är född här, men engelska har jag pratat hemma sen jag var 5. Min låtsaspappa är amerikan så det blir en del engelska. Tyska och spanska har jag läst i skolan, men jag vet inte om man kan kalla det ett språk än eftersom jag såklart inte pratar flytande. Spanskan är betydligt enklare i alla fall!



* Yankee är den bästa hästen jag någonsin ridit?
Han är den ponny/häst som kommer att ta mig till mästerskapen om någon, om han håller och allt går som det borde vill säga.
Det är något speciellt med honom. Han har en sån fantastisk hinderattityd, han verkligen tar tag och klipper till, som en tiger! Härligt är det och han försöker verkligen i alla lägen. Han är den modigaste ponnyn jag vet!


* Vi kommer ha 7 hästar nästa år?
Jajeman, det blir Mai, Yankee, Kerrie, Eclipse, Acadias fölunge, Salsas fölunge och Salsa.
Om fölungarna ens kommer ut då vill säga ;)



* Jag har ridit i 5 år?
Red på ridskola 2 år, sen fick jag Mai och jag har ridit 3 år sen dess.



* Jag har aldrig haft en C-ponny?
Nej, jag körde på D-ponny direkt! Jag har haft 3 D-ponnyer, Mai, Yankee och Armani, men Armani sålde vi i våras.
Sen har jag också haft en liten B-ponny som hette Lucifer.



* Jag ska tävla storhäst nästa år?
I höst ska jag börja träna Kerrie igen, och vi tänkte väl börja tävla så smått nästa år. Hon är ju bara 5 och jag vill inte pressa henne.
Sen hoppas jag att Yankee ska växa över så jag har 2 storhästar istälelt för 1 :P



* Jag hatar disney channel, att förlora, Rix FM och människor som säger att dom är så jävla dåliga hela tiden?

Disney channel kollade jagh inte ens på när jag var 5. DÅ var det till och med dåligt. Rix FM spelar skitmusik och dom pratar så jobbigt. Männsikor som alltid klagar på hur dåligt de rider, hur de inte kan någonting, hur de kommer att misslyckas and so on får mig att bli väldigt irriterad.
Klart att man misslyckas om man ger sig fan på att misslyckas!



* Jag blir galen om jag inte får MVG på ett prov?
Det är inte så jättepopulärt i min klass, men liksom, är det inte full poäng så är det ju inte perfekt! Perfektionist, här är jag...



* Båda mina föräldrar är veterinärer?

De träffades på veterinärhögskolan hih. Nu är dom skilda men pappa äger ett djursjukhus och mamma har en klinik här hemma på gården.

* Det längsta jag har åkt till en tävling var 88 mil, då vi tävlade i Ljuslingsbacken
?
Puh, det var jobbigt. Det tyckte hästarna också vill jag lova!



* Om jag inte skulle bli tävlingsryttare, så skulle jag vilja bli konstnär eller författare?

Jag älskar verkligen konst och att måla, det har jag gjort sen jag var 3. Att skriva har jag alltid älskat, samtidigt som jag läser hela tiden :P
Salvador Dalis Persistence of Memory är en favorit, jag skulle nog ha varit surrealist om jag blev konstnär dårå!
Jag har alltid varit väldigt filosofisk och konstnärlig av mig, jag är inte precis så "down to earth" om ni fattar. Till både fördel och nackdel, ibland kan jag vara lite overklig och ser inte saker som de verkligen är utan överdriver de och gör de mer spännande.


Då fick ni veta lite mer om mig! Vill ni veta mer om något så fråga på! :)






Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Blev tvungen att kolla om detdär om smackning, och det står ingenting om det i TR. :9

2011-07-09 @ 09:34:36
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Louise

Ett skepp med kommentarer kommer lastat ^^



1. Shit vad coolt :o någonstans i bakhuvudet känns det som om jag har hört det förut, men jaja... haha tänk om alla som smackade skulle bli diskade xD jobbigt ;)

2. Hur kan du vara 13 år och redan hunnit läsa två språk i skolan? :o

5. Du skojar? Nu blev du ännu coolare xD

2011-07-09 @ 18:04:14
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: maria

Det där med smackningarna har jag aldrig hört och står inget om det i TR.. ^^

2011-07-09 @ 22:10:52
Postat av: Olivia Gustavsson

jag visste faktiskt att man inte fick smacka på tävlingar :P men det är ju rba att veta :)



gillar idn design och header. Vilket program har du gjort dne i?

2011-07-09 @ 22:19:19
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

roligt och intressant inlägg ;D<33

2011-07-11 @ 12:48:12
URL: http://teamjw.blogg.se/
Postat av: Carolin Rosman

Oj vilken konstig regeln(nr1 ) hahaha ;) Vad hände rom man skulle smacka och dom skulle varit stenhårda på den regeln?;) Bra blogg:)

2011-07-13 @ 16:45:18
URL: http://fotografrosman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0